Tytuł pozycji:
The motivation of employees of public administration at the commune office.
The theme was associated with an attempt to answer the question, how does the system of staff motivation of public administration in the Office of the Municipality of Spytkowice and examining the possibilities to improve this system. In the introduction describes the State of the art, taking the theme and purpose, scope and methods of research. The first chapter is a chapter of the theoretical, is composed of three parts. The first part of this chapter describes the definition of governance, public management and what is a commune and what is the specificity of the management of the municipality. The second refers to the clarification of the definition of motivation and how it looks like the specifics of motivation in the public administration. The last part of this chapter is a chapter of this as it looks like the system of motivation of employees in the Offices of Municipalities. The next two chapters are chapters written on the basis of the carried out research. The first section of the second chapter is the characteristics of the Municipality that is described on the basis of the collected information, observation and tests carried out. The second section concerns the description of the motivators contained in the documents of the Office, while the third of these motivators for informal, which is used for management. In the first part of the third chapter is a description of the barriers and factors that support an effective system of motivation. The next part is the results of surveys that examines the formal and informal motivators available and used in the Office of the Municipality of Spytkowice. The last part of this orientations improvement incentive system in the organization proposed after taking into account the results of the tests. In the end there is a description of what was done and what follows from this.
Podjęcie tematu wiązało się z próbą odpowiedzenia na pytanie jak funkcjonuje system motywacji pracowników administracji publicznej w Urzędzie Gminy Spytkowice oraz zbadanie możliwości poprawy tego systemu. We wstępie opisany jest stan wiedzy, podjęcie tematu praz cel, zakres i metody badawcze. Pierwszy rozdział to rozdział teoretyczny, składa się z trzech części. Pierwsza część tego rozdziału opisuje definicje zarządzania, zarządzania publicznego oraz to czym jest gmina i na czym polega specyfika zarządzania gmina. Druga odnosi się do wyjaśnienia definicji motywowania oraz do tego jak wygląda specyfika motywowania w administracji publicznej. Ostatnia część tego rozdziału to rozdział mówiący o tym jak wygląda system motywacji pracowników w Urzędach Gmin. Kolejne dwa rozdziały to rozdziały napisane na podstawie przeprowadzonych badań. Pierwszy podrozdział drugiego rozdziału to charakterystyka Urzędu Gminy opisana na podstawie zebranych informacji, obserwacji i przeprowadzonych badań. Drugi podrozdział dotyczy opisu motywatorów zawartych w dokumentach urzędu, natomiast trzeci tych motywatorów nieformalnych, które stosuje kadra kierownicza. W pierwszej części trzeciego rozdziału znajduje się opis barier i czynników wspierających skuteczny system motywacji. Kolejna część to wyniki przeprowadzonych ankiet, która analizuje formalne i nieformalne motywatory ważne i stosowane w Urzędzie Gminy Spytkowice. Ostatnia część to kierunki doskonalenia systemu motywacyjnego w organizacji zaproponowane po uwzględnieniu wyników badań. W zakończeniu można znaleźć opis tego co zostało zrobione oraz co z tego wynika.