Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Crowdfunding as a innovation in fundraising using by third sector organization

Tytuł:
Crowdfunding as a innovation in fundraising using by third sector organization
Crowdfunding jako innowacja w pozyskiwaniu funduszy przez organizacje III sektora
Autorzy:
Olszowski, Bartosz
Słowa kluczowe:
CROWDFUNDING – INNOWACJE – ORGANIZACJE TRZECIEGO SEKTORA
KEY WORDS: CROWDFUNDING – INNOVATIONS – THIRD SECOTOR ORGANIZATIONS
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Considerations from this thesis focus on the specificity of Crowdfunding as an innovation in non-governmental organizations. Nowadays innovations have a great influence on the formation of reality. Despite the fact that they appear mainly in the private sector, an increasing number of them are used by the third sector. Crowdfunding, which initially has been created to support interesting initiatives, is currently being eagerly used by non-governmental entities. Crowdfunding is based on the principle of returning a benefit in exchange for the support. The process of Crowdfunding consists of two crucial elements: planning and implementation. Both these parts must be prepared and performed very carefully in order to reach the target. Theoretical assumptions of Crowdfunding, which relate to characterization of innovation, are presented in the first chapter. The next part depicts results of surveys which were carried out on the example of the foundation “Uniwersytet Dzieci” and its’ campaign. The last chapter is dedicated to the analysis of the results of studies. It distinguishes aspects of specification with their descriptions. It contains also some recommendations for general managers who would like to use the Crowdfunding.

Rozważania podjęte w poniższej pracy koncentrują się na zagadnieniu Crowdfundingu jako innowacji w odniesieniu do organizacji pozarządowych. Współcześnie, innowacje mają ogromny wpływ na kształtowanie się rzeczywistości. Pomimo tego, że pojawiają się głównie w sektorze prywatnym to coraz więcej z nich wykorzystywana jest przez III sektor. Crowdfunding, który powstał z myślą o wspieraniu interesujących inicjatyw dzisiaj chętnie stosowany jest przez jednostki pozarządowe. Finansowanie społecznościowe bazuje na zasadzie określonego świadczenia zwrotnego w zamian za wsparcie. Proces Crowdfundingu oparty jest na dwóch kluczowych elementach: planowaniu i implementacji. Obie te części muszą być przygotowane i przeprowadzone bardzo starannie, aby postawiony cel został zrealizowany. W pierwszym rozdziale przedstawiono złożenia teoretyczne Crowdfundingu oraz umiejscowiono je w odniesieniu do charakterystyki innowacji. W następnej części pokazano wyniki badań przeprowadzonych na przykładzie fundacji „Uniwersytet Dzieci” i zorganizowanej tam kampanii. Ostatni rozdział poświęcony został analizie wyników badań, wyodrębnione zostały elementy specyfiki wraz z ich opisem oraz zawierał rekomendacje dla menadżerów placówek, które chciałyby wykorzystać finansowanie społecznościowe.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies