Tytuł pozycji:
The promotion of art on the example of professional and amateur theater
The object of this thesis is analyzing marketing mechanisms in functioning in instution of culture: Teatr Bagatela and Scena 5x3 in Cracow. Tracing action of these mechanisms on the example of chosen performances: „Mayday” and „Catch 22” is a purpose. Marketing and the promotion at cultural institutions are increasing in value. Also a new profession of the manager of the culture appears. Without full recognition of needs of culture participants it is hard to talk about the success. Theatres cannot avoid modern methods of promoting their performances with all available methods. In theoretical parts the sources are studies and analyses. Interview and the questionnaire form are used in research part.
Przedmiotem pracy jest zbadanie mechanizmów marketingowych w działalności teatrów: Bagatela i Scena 5x3 w Krakowie. Celem jest prześledzenie działania tych mechanizmów na przykładzie wybranych spektakli: „Mayday” i „Paragraf 22”. Marketing i promocja w instytucjach kultury zyskują na znaczeniu. Pojawia się też nowy zawód menedżera kultury. Bez dokładnego rozpoznania potrzeb uczestnika kultury trudno mówić o sukcesie. Teatry nie mogą uciekać od nowoczesnych metod promowania swoich spektakli wszystkimi dostępnymi metodami. Źródłami w części teoretycznej są opracowania i analizy. W części badawczej posłużono się metodami wywiadu i ankiety.