Tytuł pozycji:
Strategia działania restauracji Portofino na tle rozwoju branży gastronomicznej w Krakowie
- Tytuł:
-
Strategia działania restauracji Portofino na tle rozwoju branży gastronomicznej w Krakowie
The strategy of Portofinos restaurant on the development background of the catering industry in Krakow
- Autorzy:
-
Mstowska, Natalia
- Słowa kluczowe:
-
analiza, rynek usług gastronomicznych, struktury zarządzania, strategia, zarządzanie
analysis, management, management structure, market of catering services, strategy,
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main subject of deliberation of this thesis was to demonstrate the factors that influenced the success of an enterprise in the service sector in the gastronomy market in Cracow. The dynamics of the development of the gastronomy industry were described, including their specificity. They paid attention to the significance of the strategic management from the perspective of the gastronomy company. The examination conducted on the Portofino restaurant, using the quality method, showed determinants of the success in the catering industry. This enabled an response on the deliberation in question. They demonstrated that, due to the particular character of the analysed branch of the business activity, instruments forming the structure of the strategy of the business administration require different techniques of implementation. Conclusions and recommendations contained in the disseration were formulated based on the conducted research.
Podstawowym tematem rozważań niniejszej pracy było wykazanie czynników generujących sukces przedsiębiorstwa w sektorze usług na rynku gastronomicznym w Krakowie. Przedstawiono dynamikę rozwoju branży gastronomicznej z uwzględnieniem jej specyfiki. Zwrócono uwagę na znaczenie zarządzania strategicznego z perspektywy przedsiębiorstwa gastronomicznego. Przeprowadzone na restauracji Portofino badanie z wykorzystaniem metody jakościowej wykazało determinanty powodzenia w branży gastronomicznej co pozwoliło na sformułowanie odpowiedzi na podjęty temat rozważań. Wykazano, iż z uwagi na specyficzny charakter analizowanej gałęzi działalności gospodarczej, instrumenty tworzące strukturę strategii zarządzania przedsiębiorstwem wymagają odmiennych technik wdrażania. Zawarte w pracy wnioski oraz rekomendacje zostały sformułowane na podstawie przeprowadzonego badania.