Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Najnowsze trendy w reklamach bożonarodzeniowych

Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas dla reklamodawców - co roku zaskakują kreatywnością i metodami sprzedaży. Celem mojej pracy jest wykazanie jakie konkretne zabiegi są stosowane przez reklamodawców oraz na jakich emocjach i motywach bazują reklamy. Praca pokazuje jak zmieniały się trendy promowania produktów na przestrzeni lat i jakie są najnowsze tendencje. W ostatnich latach ważniejszą rolę od konkretnych produktów pełni marka i związane z nią wartości. By ją wypromować, świąteczne kampanie opierają się na emocjonalnym storytellingu, który ma przywiązać konsumentów do marki. Przedmiotem moich badań są więc reklamy, które wykorzystują te najnowsze trendy. Analiza została przeprowadzona metodą case study, by przez szczegółową interpretację wykazać, jak budowane są nowoczesne, bożonarodzeniowe reklamy poruszające widzów do łez. Co ważne, tradycyjna symbolika świąteczna jest zastępowana innymi elementami, m.in. skupieniem reklamodawców na wartościach rodzinnych.Moja praca jest podzielona na trzy rozdziały. Pierwszy pokazuje jak w reklamie rozwijały się tradycyjne symbole świąt, czyli Święty Mikołaj, choinka, ozdoby, kartki oraz cały świąteczny biznes. Kończy go historia reklam świątecznych XIX, XX i początku XXI wieku, która pokazuje ewolucję motywów. Rozdział drugi to opis najważniejszych trendów nowoczesnych reklam świątecznych na przykładzie kampanii z początku XXI wieku. Dodatkowo, znajduje się w nim opis najnowszych tendencji oraz elementów retorycznych i semiotycznych, które posłużyły mi do badań. Rozdział trzeci prezentuje wyniki drobiazgowej analizy świątecznych spotów wraz z wyróżnieniem technik i tropów użytych w konstrukcji przekazu. Przedstawione są w nim również reakcje, jakie wzbudziły zarówno u specjalistów, twórców reklam, jak i użytkowników Internetu.

Christmas is a special time for advertisers - every year they surprise with creativity and selling techniques. The main goal of my thesis is to show which particular methods are used by advertisers and which emotions and motives are the commercials based on. Thesis shows how the trends were changing over the years and what are the newest tendencies. In the last few years brand and the values connected to it, plays bigger role than specific products. To promote it, christmas advertisements are based on emotional storytelling, which purpose is to connect consumers with the brand. Therefore advertisements which use those newest trends are the focus of my studies. Analysis was conducted based on case study method, in order to show through thorough interpretation, how those modern christmas commercials making millions of viewers cry are build. What is important, traditional christmas symbols are replaced by other elements like advertisers focus on family values.My thesis is divided into three chapters. The first chapter shows how traditional christmas symbols like Santa Claus, Christmas Tree, ornaments, cards and all the christmas business were developing. The chapter is completed with history of christmas advertisements from XIX, XX and beginning of XXI century to show the evolution of motives. The second chapter is a description of the most important newest trends of christmas advertisements based on campaigns from the beginning of XXI century. Additionally, it contains description of the newest tendencies as well as rhetorical and semiotical elements which were used in my studies. The third chapter presents the results of punctilious analysis of christmas ads with feature of techniques and rhetorical clues used in construction of content. Chapter refers also to reactions drawn between specialists, ad creators and Internet users.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies