Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Charakterystyka wychowania przedszkolnego we Francji, Niemczech i Szwecji

Tytuł:
Charakterystyka wychowania przedszkolnego we Francji, Niemczech i Szwecji
Characteristics of pre-school education in France, Germany and Sweden.
Autorzy:
Miłosz, Magdalena
Słowa kluczowe:
wychowanie, obowiązek szkolny, start szkolny, system edukacyjny, edukacja przedszkolna, Francja, Niemcy, Szwecja
education, compulsory education, start school, the educational system, kindergarten education, France, Germany, Sweden
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The work describes the pre-school education in France, Germany and Sweden. Shows place and character of the pre-school education in the structure of education relating to individual countries. It is also describing how the functioning of the nursery school usually looks like , as well as what conditions of admissions to the school has. Then the analysis of conditions and specific tasks that fully pre-school education in France, Germany and Sweden. The work shows conditions and functions which are crucial for the normal child development. The rest of the work is devoted to discussing the role of kindergarten teacher and his important role in the upbringing and education of the child. The work is describing the scope of responsibilities performed by the director, as well as what functions is performing towards the school, pupils and employees. One by one the work is focusing on determinants of the pre-school education in France, Germany and Sweden. It includes aspects of educational policy, ie. the functioning of the education system and the creation of educational activities and educational. Aspects related to the economy of the state and management of the budget for the school. It also includes aspects related to the demographics of the state where reveals the essence of the organization of tasks and changes in education for the country. A cooperation with parents is also described, is presenting character of the collaboration and setting parents for the school and children. An end is analysis of the similarities and differences in the functioning of nursery schools in France, Germany and Sweden.

Praca opisuje edukację przedszkolną we Francji, Niemczech i Szwecji. Przedstawia miejsce oraz charakter edukacji przedszkolnej w strukturze szkolnictwa na tle poszczególnych krajów. Opisuje także jak wygląda praca przedszkola na co dzień oraz jakie ma warunki przyjęć do szkoły. Następnie analiza uwarunkowań i określonych zadań jakie pełni edukacja przedszkolna we Francji, Niemczech i Szwecji. Nakreśla warunki i funkcje, które są kluczowe dla prawidłowego rozwoju dziecka. Dalsza część pracy poświęcona jest omówieniu roli nauczyciela przedszkola i jego ważnej roli w wychowaniu i edukacji dziecka. Przedstawia też jak wygląda zarządzanie przedszkolem w każdym z trzech wyżej podanych krajów. Opisuje zakres obowiązków dyrektora, a także jakie pełni funkcje względem szkoły, uczniów i pracowników. Kolejno skupia się na determinantach edukacji przedszkolnej we Francji, Niemczech i Szwecji. Zawiera aspekty związane z polityką oświatową, tj. funkcjonowanie systemu oświaty oraz tworzenie aktywności edukacyjno-wychowawczej. Aspekty związane z ekonomią państwa oraz gospodarowanie budżetem na rzecz szkoły. Zawiera również aspekty związane z demografią państwa, gdzie ukazuje istotę organizacji zadań i wprowadzania zmian w edukacji na rzecz kraju. W pracy jest również część poświęcona współpracy z rodzicami, przedstawia charakter kolaboracji, oraz zadania rodziców na rzecz szkoły oraz dzieci. Zakończenie to analiza podobieństw i różnic w funkcjonowaniu przedszkoli we Francji, Niemczech i Szwecji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies