Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Narrative capabilities of computer role playing games on example of The Elder Scrolls V: Skyrim

Tytuł:
Narrative capabilities of computer role playing games on example of The Elder Scrolls V: Skyrim
Możliwości narracyjne fabularnych gier wideo na przykładzie The Elder Scrolls V: Skyrim
Autorzy:
Jaros, Wojciech
Słowa kluczowe:
video games, computer role playing games, narration, The Elder Scrolls V: Skyrim, RPG, cRPG
gry wideo, fabularne gry wideo, narracja, The Elder Scrolls V: Skyrim, RPG, cRPG
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Modern computer role playing games give gamers almost limitless possibilities of creating unique stories within them. The aim of this dissertation is to examin narrative capabilities of modern computer role palying games. Narration here is not meant as objective way of presenting fictional universe by using specific tools but individual, unique network of events. In the first chapter the author presents history and development of role playing games and video games, focusing on computer role playing games. In the second chapter the author presents the way in which video games use narration as a tool and describes different models of use. Third chapter contains three stories of characters created by the author in the game The Elder Scrolls V: Skyrim. Their goal is to present how different narrations can be created within the same game. In the summary the author presents conclusion that says computer role playing games have almost limitless narrative capabilities .

Współczesne fabularne gry wideo dają graczom niemal nieograniczone możliwości tworzenia wewnątrz nich oryginalnych fabuł. Celem niniejszej pracy jest zbadanie możliwości narracyjnych fabularnych gry wideo. Nie chodzi tu bynajmniej o narrację jako przedmiotowy sposób prezentowania świata przedstawionego, dokonujący się poprzez środki wyrazu specyficzne dla danego tworzywa, lecz o jednostkowy i niepowtarzalny, powstały w wyniku kreacji świata przedstawionego układ zdarzeń. W pierwszym rozdziale autor przedstawia historię i rozwój gier fabularnych i gier wideo ze szczególnym naciskiem na fabularne gry wideo. W drugim rozdziale prezentuje, w jaki sposób gry wideo wykorzystują narrację, charakteryzując różne modele. Trzeci rozdział zawiera trzy opowiadania przedstawiające losy bohaterów stworzonych przez autora w grze The Elder Scrolls V: Skyrim. Ich celem jest pokazanie, na ile różne narracje mogą powstać w obrębie jednej gry. W podsumowaniu autor przedstawia wnioski wskazujące na niemal nieograniczone możliwości narracyjne fabularnych gier wideo.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies