Tytuł pozycji:
Działalność promocyjna wydarzeń kulturalnych na przykładzie Międzynarodowego Festiwalu Dziecięcych Zespołów Regionalnych Święto Dzieci Gór
W niniejszej pracy podjęto próbę udowodnienia tezy, iż działalność promocyjna odgrywa znaczącą rolę podczas organizowania wydarzeń kulturalnych. Zamierzeniem pracy jest przedstawienie działań promocyjnych, które mogą zostać podjęte przez organizatorów różnych wydarzeń kulturalnych. Instrumenty te zostaną opisane na przykładzie Międzynarodowego Festiwalu Dziecięcych Zespołów Regionalnych Święto Dzieci Gór. W pracy scharakteryzowano owe wydarzenie, opisano i omówiono promocję wykorzystaną podczas XXIII edycji festiwalu, a także przeprowadzono badania, mające na celu ocenę działań promocyjnych oraz zidentyfikowanie źródeł, za pośrednictwem których publiczność festiwalu uzyskuje informacje na jego temat. Z badań wynika, iż najbardziej skuteczną formą promocji Święta Dzieci Gór jest marketing szeptany. Przeprowadzone badanie w przyszłość pozwoli dobrać odpowiednie narzędzia promocji dla zwiększenia efektywności wydarzenia. Uzyskane wyniki potwierdziły również tezę, iż świadoma i odpowiednio zaplanowana promocja wydarzeń przyczynia się do wzrostu zainteresowania festiwalem, co finalnie wpływa na zwiększenie liczby widzów.
Main objective of this master thesis was to prove an argument that promotional activities play a major role in organising cultural events. The aim of study was to introduce promotional activities which can be done by organizers of different cultural events. These tools will be described with regard to International Festival of Children's Regional Folk Ensembles Children of Mountains. The master thesis consist of event description and its promotion, which was used during XXIII edition of this festival. A study has been made to evaluate two main arguments. First was to estimate an influance of promotional activities on festivals attendands. Second was to identify sources of event informations which are reached by event attendants. Research shows that the most valuable form of event promotion is buzz marketing. The research will be used to choose proper promotion tools in order to increase efficiency of future events. Obtained results proved the argument that when event promotion is properly planned it can lead to increased intrest about a festival what affects in increased number of event attendants.