Tytuł pozycji:
Zarządzanie a taniec. Proces tworzenia widowiska tanecznego na podstawie wybranych przykładów
W niniejszej pracy, na podstawie wybranych przykładów, został poruszony temat procesu tworzenia widowiska tanecznego oraz jego odniesienie do cech charakterystycznych dla zarządzania projektami. Zagadnieniem kluczowym pracy jest, więc proces powstawania spektaklu tanecznego w kontekście projektu. Poniższa praca powstała w oparciu o materiały naukowe i publikacje związane z tańcem i zarządzaniem, własną wiedzę i doświadczenie oraz przeprowadzone badania o charakterze jakościowym. Głównym celem niniejszej pracy było znalezienie odpowiedzi na następujące pytania: czy tworzenie widowiska tanecznego możemy rozpatrywać jako zarządzanie projektem?, czy możliwe jest efektywnie zarządzać projektem pełniąc w nim równocześnie rolę koordynatora projektu?, czy możliwe jest połączenie kwestii organizacyjnych z wartością artystyczną realizowanego projektu?, czy istnieje „recepta” na prawidłowy przebieg procesu realizacji takiego projektu? W niniejszej pracy wykazane zostało, że realizacja takiego przedsięwzięcia może być rozpatrywana jako zarządzanie projektem. Przedstawione przykłady udowadniają również, że jest możliwe pełnienie równocześnie roli choreografa oraz koordynatora w realizowanym projekcie oraz, że nie istnieje uniwersalna „recepta” na prawidłowy przebieg procesu realizacji projektu.
In the present disseration based on selected examples it was brought up a subject of the process of creating a dance peroformance and it references to characteristics for project management. The most important issue of this thesis is a process of formation a dance show in view of a project. It was written in accordance with working paper, publications conected with dance and management, own knowledge and quality studies. The main objective was to find an answer to questions: Can we consider creating dance performance as a project management? Is it possible to manage this project efficiently and act as a project coordinator at the same time? Is it possible to combine organizational approaches and artistic value? Does recipe for correct process implementation of such project exist? This labour proves that it is feasible and it can be considered as a project management. The examples evidence that it is possible to work simultaneously as a choreographer and coordinator but universal recipe of the normal course of the project implementation doesn’t exist.