Tytuł pozycji:
Blogerzy jako liderzy opinii w komercyjnych i społecznych kampaniach reklamowych - analiza na podstawie wybranych przykładów
- Tytuł:
-
Blogerzy jako liderzy opinii w komercyjnych i społecznych kampaniach reklamowych - analiza na podstawie wybranych przykładów
Bloggers as opinion leaders in the commercial and social advertising campaigns - analysis on the basis of selected examples
- Autorzy:
-
Łachman, Karolina
- Słowa kluczowe:
-
Lider opinii, blog, bloger, wideoblog, vlog, blogosfera, reklama, kampania społeczna, kampania komercyjna
Opinion leader, blog, blogger, video blog, vlog, blogosphere, advertising, social campaing, commercial campaign
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Nowadays, intensive development of online social networks made the blogosphere is no longer regarded as a collection of personal "web logs". Their creators as the increasing professionalization of their activities have become major opinion leaders . According to many studies already carried out, they have a real impact on the attitudes and decisions of their customers. This phenomenon begins to be increasingly used in the creation of various types of advertising campaigns. To show the variety of ways to create that kind of campaign and the nature of cooperation by the blogger, as an opinion leader, in this paper will examine three campaigns: advertising campaign of Bank Millennium - "Konto 360°", advertising campaign by Orange Polska - " Misja Orange Travel" and social campaign of Stefan Batory Foundation - "# StopMowieNienawiści".
Intensywny rozwój internetowych sieci społecznościowych sprawił, że blogosfera nie jest już dziś traktowana jako zbiór osobistych "sieciowych dzienników". Ich twórcy w miarę coraz większej profesjonalizacji swojej działalności stają się poważnymi liderami opinii. Według wielu przeprowadzonych już badań, mają oni rzeczywisty wpływ na postawy swoich odbiorców oraz na podejmowane przez nich decyzje. To zjawisko zaczyna być coraz częściej wykorzystywane w tworzeniu różnego rodzaju kampanii reklamowych. Aby ukazać różnorodność sposobów tworzenia takich kampanii oraz charakter współpracy marki z blogerem, jako liderem opinii, w niniejszej pracy przeanalizowane zostaną trzy kampanie reklamowe: kampania reklamowa Banku Millennium - "Konto 360°", kampania reklamowa marki Orange Polska - "Misja Orange Travel" oraz kampania społeczna Fundacji im. Stefana Batorego - "#StopMowieNienawiści".