Tytuł pozycji:
From one-way communication to interact on the example of sports journalism on Twitter
- Tytuł:
-
From one-way communication to interact on the example of sports journalism on Twitter
Od przekazu jednokierunkowego do interakcji na przykładzie dziennikarstwa sportowego na Twitterze
- Autorzy:
-
Cholewa, Michał
- Słowa kluczowe:
-
new media, Twitter, journalist, interaction, public opinion, social networks , communication, polish journalists, sport
nowe media, Twitter, dziennikarz, interakcja, opinia publiczna, portale społecznościowe, komunikowanie, polscy dziennikarze, sport
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Nowy media to obszar sukcesywnie zgłębiany przez badaczy środowiska medialnego. Ich rozwój przyczynił się do zmiany jaka zaszła w relacjach dziennikarz-odbiorca. Właściwości nowych mediów pozwalają dziennikarzom wchodzić w interakcje ze swoimi odbiorcami, co w modelu tradycyjnym nie było tak często praktykowane. Głównym celem pracy jest ukazanie zjawiska aktywności dziennikarzy, na znanym portalu społecznościowym - Twitterze. W ostatnich latach popularność tego serwisu wzrasta, a dziennikarze sportowi w Polsce coraz chętniej korzystają z jego możliwości. Na kolejnych stronach dzieła zostanie opisany wpływ dziennikarzy na opinię publiczną, zmieniony model komunikowania oraz przestrzeń nowych mediów, która jest przewodnim tematem pracy. Ostatni rozdział opisze cechy portali społecznościowych, autor przeanalizuje i objaśni fenomen popularności Twittera oraz przedstawi case study dotyczące aktywności polskich dziennikarzy sportowych na wcześniej wspomnianym serwisie. Pozwoli to udowodnić, że w ostatnich latach doszło do znaczącej zmiany w relacjach dziennikarz- odbiorca, prowadzącej od komunikacji jednokierunkowej do interakcji.
New media is an area that is gradually explored by researchers of media environment. Their development has contributed to the change that happened in relations between journalists and recipient. Properties of the new media allow journalists to interact with recipients, which in traditional model, was not frequently practiced. The main aim of thesis is to show the phenomenon of activity of journalists on the famous social networking site – Twitter. In recent years popularity of this site is growing and sports reporters in Poland utilize its capabilities. On following pages of the thesis there is described influence of journalists on public opinion, the changed model of communication and the area of new media, which is the main subject of the thesis. Last chapter consists of description of features of social networking sites author’s analysis and explanation of phenomenon of Twitter’s popularity and presentation of case study concerning activity of polish sports journalists on aforementioned site. This will prove that in recent year there has been a major change in journalist-recipient relation, that lead from one-way communication to interaction.