Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The rhetoric of political advertising used for image management in presidential elections. The case study of Andrzej Dudas 2015 presidential campaign.

Tytuł:
The rhetoric of political advertising used for image management in presidential elections. The case study of Andrzej Dudas 2015 presidential campaign.
Retoryka reklamy politycznej w procesach zarządzania wizerunkiem w wyborach prezydenckich. Studium przypadku kampanii wyborczej Andrzeja Dudy z 2015 r.
Autorzy:
Kłeczek, Adrianna
Słowa kluczowe:
REKLAMA RETORYKA WIZERUNEK WYBORY
ADVERTISING RHETORIC IMAGE ELECTIONS
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of this master's thesis is the rhetoric employed in commercials to create animage of a politician, more specifically in pre election spots. The thesis contains an analysisof two of Andrzej Duda’s spots from his 2015 Polish presidential campaign. Its main goal isto prove that rhetoric plays an essential role in the image management used in politicalcommercials. To achieve this goal, a survey consisting of 30 questions relating directly toDuda’s spots was executed on 103 interviewees. The results confirmed the initially statedthesis but also suggested that visual message is more easily decoded by the audience thanthe textual content, also implying that visuals are able to transfer more emotional messageswhen textual layer sends more precise information about the candidate.

Tematem pracy jest retoryka wykorzystywana jako narzędzie do kreowania wizerunku wreklamach audiowizualnych, a dokładnie spotach politycznych, co omówione jest naprzykładzie dwóch wybranych spotów Andrzeja Dudy z kampanii wyborczej z 2015 roku.Głównym celem pracy jest wykazanie, że retoryka spełnia istotną rolę w procesie zarządzaniawizerunkiem, aby go osiągnąć przeprowadzono badania w formie ankiety internetowej na stutrzech pełnoletnich respondentach. Pytania zawarte w ankiecie odnoszą się do bezpośredniodo treści zawartych w spotach Dudy i mają na celu ukazanie stosunku odbiorców dowysyłanych przekazów zarówno werbalnych, jak i niewerbalnych. Wyniki badań udowodniły,że warstwa wizualna jest skuteczniej dekodowana przez odbiorców komunikatówreklamowych oraz przekazuje więcej emocjonalności, jednak to warstwa tekstowa niesie zasobą więcej konkretnych treści.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies