Tytuł pozycji:
Efficient tools measuring marketing effectiveness based on example of Nopio company
Celem pracy jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: „Jak skutecznie mierzyć efektywność działań w marketingu?” poprzez analizę wskaźników marketingowych i dostępnych narzędzi analizy marketingowej. W tym celu konieczne było przyjrzenie się definicji, znaczeniu i obecnym trendom w marketingu oraz podjęcie próby uporządkowania wiedzy na temat pojęć, które mierzyć będą poszczególne wskaźniki (takich jak lojalność klienta, świadomość marki, zwrot z inwestycji itd.). W celu odnalezienia odpowiedzi na pytanie badawcze przeprowadzono case studies, oparte na przykładzie firmy Nopio. Otrzymane dane pozwoliły na wyciągnięcie wniosku, że wskaźniki marketingowe oraz szeroko dostępne narzędzia analizy marketingowej umożliwiają skuteczny pomiar większości działań marketingowych w firmach oraz znacznie ułatwiają pracę marketingowcom.
The main aim of this work is to find answer to the question: “How to successfully measure effectiveness of marketing efforts?” by analysing marketing metrics and available marketing analytics tools. For this purpose, it was necessary to review definition, meaning and current trends in marketing and an attempt to organize knowledge about particular concepts, which will be measured by chosen metrics (such as customer loyalty, brand awareness, return on investment etc.). In order to find the answer for a research question case studies were carried out, based on example of Nopio company. Received data allowed to conclude, that marketing metrics and widely available marketing analytics tools may enable effective measurement of most marketing activities in companies and greatly facilitate work of marketers.