Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Reflections on the substantive content of modern history school textbooks

Tytuł:
Reflections on the substantive content of modern history school textbooks
Refleksje nad merytoryczną zawartością podręczników szkolnych do historii nowożytnej
Autorzy:
Ferenc, Marek
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
umiejętności
podręczniki
History textbooks
modern era
skills
epoka nowożytna
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788323339472
00834351
Prawa:
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
Dozwolony użytek utworów chronionych
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/21218  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
History textbooks intended for the lower secondary schools introduce the modern era in the second grade. The problem is that its chronological framework is too broad, which results in the use of numerous shortcuts as well as in superfi cial treatment of a variety of issues. With regard to the textbook structure, one can notice a certain unity and typicality. Standard chronological problematic system was used. Source texts are a regular part of textbooks, usually accompanied by appropriate questions and tasks for students. Sources included in textbooks are generally well and aptly chosen. What is more, the books provide a chronological summary of major events in the form of tables or chronological tables, calendars, or timelines. We should appreciate the fact that it becomes a norm to include explanations of various diffi cult terms and concepts. Iconography is to be found in many textbooks and one can notice its diversity; outside illustrative function, it provides a lot of additional knowledge. All textbooks are characterized by a rich and varied graphic design. On the other hand, there may be some objections as to the illustrations used in the school books; this refers primarily to their size - often illustrations are simply too small and there is little to be seen on them. Similar objections can also be applied to the maps - they are either too small and illegible or contain too much information as well as cover a too long period.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies