Tytuł pozycji:
Identity management on the example of the Archaeological Museum in Krakow.
- Tytuł:
-
Identity management on the example of the Archaeological Museum in Krakow.
Zarządzanie tożsamością na przykładzie Muzeum Archeologicznego
- Autorzy:
-
Jania, Karolina
- Słowa kluczowe:
-
organizational identity, organizational culture, organization, management, communication, environment, mission, vision, image, power.
tożsamość organizacyjna, kultura organizacyjna, organizacja, zarządzanie, komunikacja, otoczenie, misja, wizja, wizerunek, władza.
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem rozważań niniejszej pracy jest kwestia konstruowania tożsamości organizacyjnej na podstawie Muzeum Archeologicznego w Krakowie. Zdecydowałam się na badania jakościowe w formie etnografii. Swój światopogląd osadziłam w perspektywie konstruktywistycznej. Celem mojej pracy było zbadanie i opisanie tożsamości Muzeum, czyli tych elementów, które wyróżniają organizację na rynku oraz zbadanie i opisanie tego, co czują i myślą o ich organizacji pracownicy. Starałam się również odpowiedzieć na pytanie jakie są wartości, język, rytuały, ideologia, przekonania, które formują kulturę i tworzą tożsamość Muzeum. Dokonałam tego za pomocą wywiadów, obserwacji oraz analizy tekstów. Pozwoliło mi to na zbadanie interesującego mnie zjawiska i procesów zachodzących w wybranej przeze mnie placówce. W ostatnim rozdziale prezentuje wyniki moich badań oraz wyciągnięte wnioski. W konkluzjach natomiast odpowiedziałam na postawione sobie wcześniej pytania badawcze.
The question that this work is a matter of constructing organizational identity on the basis of the Archaeological Museum in Krakow. I decided on qualitative research in the form of ethnography. My belief judged in perspective constructivist. The aim of my work was to examine and describe the identity of the museum, that is, those elements that distinguish the organization of the market and to examine and describe what feel and think employees about their organization . I tried also to answer the question what are the values, language, rituals, ideology, beliefs that form the culture and form the identity of the Museum. I made it through interviews, observation and analysis of texts. It allowed me to examine me interesting phenomena and processes in my chosen institution. The last chapter presents the results of my research and lessons learned. In its conclusions I said to myself posed earlier research questions.