Tytuł pozycji:
Zarządzanie projektowe kampanią crowdfundingową w obszarze polskich platform
Subject of this work is the phenomenon of crowdfunding covered from the perspective of project management. The main purpose of this paper is to analyze methods of crowdfunding campaign management as a project in the area of Polish platforms, such as "Polak Potrafi" or "Wspieram.to" as well as current approach generators into the social conceptions. This work is empirical, because it contains analysis of three cases - crowdfunding projects, which were implemented in the years 2014 and 2015 and were successful from the financial statements point of view. The collected research material leads to the conclusion that Polish crowdfunding campaigns are managed in similar, although the specific for web projects way. There are different generators’ attitudes to the concept of the digital society. Additionally, the following work through case study shows the process of change management occurres during the campaign.
Przedmiot niniejszej pracy stanowi zjawisko crowdfundingu ujęte z perspektywy zarządzania projektowego. Celem pracy jest analiza metod zarządzania kampanią crowdfuningową jako projektem w obszarze polskich platform, takich jak "Polak Potrafi" czy "Wspieram.to", jak również obecny stosunek projektodawców do koncepcji społecznościowych. Niniejsza praca ma charakter empiryczny, bowiem dokonana w niej zostaje analiza trzech przypadków – projektów crowdfundingowych, które realizowane były w latach 2014 oraz 2015 i zakończyły się powodzeniem z punktu widzenia finansowego. Zebrany materiał badawczy pozwala na stwierdzenie, iż polskie kampanie crowdfundingowe zarządzane są w podobny, aczkolwiek specyficzny dla projektów internetowych sposób oraz że istnieje różny stosunek projektodawców do koncepcji cyfrowego tłumu. Ponadto poniższa praca dzięki studium przypadków ukazuje proces zarządzania zmianą zachodzący podczas trwania kampanii.