Tytuł pozycji:
Adaptations of Cracow universities students to the academia and a place of residence.
- Tytuł:
-
Adaptations of Cracow universities students to the academia and a place of residence.
Adaptacja studentów krakowskich uczelni do środowiska uczelnianego i miejsca zamieszkania
- Autorzy:
-
Micał, Anna
- Słowa kluczowe:
-
Adaptation, cultural adaptation, socialization, students, new place of residence, adaptation to new place of residence, urban environment, adapation to the academia, academia
Adaptacja, adaptacja kulturowa, adaptacja społeczna, przystosowanie społeczne, socjalizacja, studenci, nowe miejsce zamieszkania, adaptacja do nowego miejsca zamieszkania, środowisko miejskie, adaptacja do środowiska uczelnianego, środowisko uczelniane
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Poniższa praca dotyczy procesu adaptacji studentów krakowskich uczelni do nowego środowiska uczelnianego, oraz miejsca zamieszkania, jakim jest Kraków. Głównym celem badań jest sprawdzenie, jak wśród osób z małych miast oraz wsi, przebiega proces przystosowania się do warunków i otoczenia wielkiego miasta, które są całkiem inne niż doświadczenia poprzednie. Drugim, równie ważnym aspektem, jest adaptacja do wymogów uczelni wyższej i nowego systemu nauki. W wywiadach z respondentami, zapytała również o ich własną, retrospektywną ocenę początku studiów oraz porównanie jej do teraźniejszej sytuacji. Ponad to, zestawienie wybranej teorii adaptacji z zebranymi materiałami empirycznymi, pozwoliło na zweryfikowanie jej przydatności.
The following thesis concerns the proces of adaptations of Cracow universities students to the academia and a place of residence, which is Cracow. The main objective of the research is to test how students from small towns and villages adapt to the conditions and environment of the big city, which are quite different from previous experience. The second, equally important aspect, is the adaptation to the requirements of higher education and a new system of learning. In interviews with respondents, I also asked them about their own, retrospective evaluation of the beginning of the study and its comparision to the present situation. More than that, a comparision of the theory of adaptation to selected empirical materials, allowed to verify the suitability of chosen theory.