Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Hollywood i Ameksyka. Obraz pogranicza amerykańsko - meksykańskiego w filmie współczesnym a konwencje gatunkowe

Tytuł:
Hollywood i Ameksyka. Obraz pogranicza amerykańsko - meksykańskiego w filmie współczesnym a konwencje gatunkowe
Hollywood and Amexica. The Representation of United States - Mexico Frontier in Contemporary Cinema through Genre Conventions
Autorzy:
Szuberska, Urszula
Słowa kluczowe:
movie, genre, border, frontier
film, gatunek, granica, pogranicze
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of the thesis is to point out the ways in which contemporary American mainstream cinematography uses elements of genre conventions in movies focused on the United states – Mexico frontier. Its aim is to find ideological implications which are an effect of use of traditional or modified genre schemes in narrations settled in aforementioned area, concerning such issues as migration, drug trafficking or United States- Mexico relations. The thesis contains also analysys of changing ways of constructing the category of the border based on chosen examples. Four chapters concerns respectively elements taken from four genres: cop cinema, melodrama, western and a variation of gangster cinema - narcotraficante movie.

Praca poświęcona jest wskazaniu sposobów, w jakie współczesna amerykańska kinematografia głównego nurtu wykorzystuje elementy konwencji gatunkowych w filmach skupionych wokół tematyki pogranicza amerykańsko- meksykańskiego. Celem jest wskazanie ideologicznych implikacji, jakie niesie za sobą odwołanie do tradycyjnych schematów gatunkowych lub ich zmodyfikowanych wersji, w narracjach opowiadających o kwestiach związanych z tym obszarem takich jak imigracja, narkobiznes czy relacje amerykańsko-meksykańskie. Praca bada także na wybranych przykładach sposób konstruowania kategorii granicy i przemiany w jej obrazowaniu. Cztery rozdziały poświęcone są kolejno elementom zaczerpniętym z czterech gatunków: filmu policyjnego, melodramatu, westernu i odmiany kina gangsterskiego - narcotraficante cinema.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies