Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Consumer protection in the banking system

Tytuł:
Consumer protection in the banking system
Ochrona konsumenta w systemie bankowym
Autorzy:
Płuciennik, Aneta
Słowa kluczowe:
Ochrona konsument – sieć bezpieczeństwa – preferencje konsumentów
Consumer protection – safety net – customer preferences
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents issues related to ensuring the protection of customer who use banking services. It shows changes which had taken place during recent years, due to changes in the market system, reasons arising from the need for adequate protection of the interests of consumers, as well the institutions guaranteeing them. In the second part of the master thesis there are shown feelings and reflections of the bank's clients on selected services, the preferences necessary for choosing the right bank and their subjective opinions.The first chapter describes the genesis of consumer protection and the concept in relation to financial services. It gives reasons for the needed of protection their interests, factors causing the threat and legal foundation for overcoming or exclusion. The second chapter presents the criteria to ensure the sense of security and institutions included in financial safety. The third section include analysis and interpretation of different methods of research carried out among a group of random and anonymous people.In the course of the study there is demonstrated that not every service bank provides the customer enough sense of his security. He often decides on a particular institution because of the extensive marketing campaign, which sometimes does not is not relevant to the actual offer. During the selection they are also based on the friends opinions who have the similar account in bank.

Praca przedstawia zagadnienia związane z zapewnieniem ochrony klienta, korzystającego z usług instytucji bankowych. Prezentuje przemiany dokonane przez ostatnie lata, związane ze zmianami systemowymi na rynku oraz wynikające z konieczności odpowiedniego zabezpieczania interesów konsumentów, jak również organy mogące to zagwarantować. W części empirycznej pracy omówione są odczucia i refleksje klientów banku na wybierane usługi, preferencje przy wyborze banku oraz subiektywne opinie.Rozdział pierwszy opisuje genezę ochrony konsumenta oraz jego pojęcie w odniesieniu do usług finansowych. Podaje powody konieczności zapewnienia ochrony jego interesów, czynniki wywołujące zagrożenie oraz podstawy prawne umożliwiające ich zniwelowanie bądź wykluczenie. W rozdziale drugim przedstawiono kryteria zapewniające poczucie bezpieczeństwa oraz instytucje włączone do Sieci Bezpieczeństwa finansowego. Rozdział trzeci jest analizą własną i interpretacją badania przeprowadzonego wśród konsumentów.W toku przeprowadzonych badań wykazano, że nie każda usługa banku zapewnia poczucie bezpieczeństwa klientowi. Często decydują się na daną instytucje ze względu na rozbudowaną kampanię marketingową, co nie niekiedy nie jest adekwatne do faktycznej oferty. Podczas wyboru opierają się również na opiniach znajomych posiadających konto w danym banku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies