Tytuł pozycji:
FORMY SPRZEDAŻY MUZYKI W INTERNECIE NA PRZYKŁADZIE DZIAŁANIA WYBRANYCH SERWISÓW STREAMINGOWYCH
In my work I describe chosen aspects of phonography business focusing on how music streaming works and what does it means for culture. In the beggining I look into basics of phonography business including entities into it. Then I move on to description of an alternative ways of selling music focusing on online music sell. In the middle of my work I show how music streaming works. It's about it origins and social-cultural meaning. In this point an important thing is to present the point of view of an artist as well as customer. In conclusion I treat about a streaming music as a new technology and what influence it has for the public perception of culture's creations.
W mojej pracy opisuję wybrane aspekty branży fonograficznej z naciskiem na sposób działania i znaczenie kulturowe streamingu muzyki. Początek, to wprowadzenie w tematykę branży fonograficznej z nakreśleniem modelu funkcjonowania i występującymi w niej podmiotami. Następnie przechodzę do opisu alternatywnych form sprzedaży muzyki skupiając się na internetowej sprzedaży muzyki. Środkowa część pracy, to ukazanie funkcjonowania serwisów streamingowych z uwzględnieniem genezy ich powstania oraz znaczenia społeczno-kulturowego. W tym rozdziale ważną kwestią jest ukazanie punktu widzenia zarówno artysty, jak i odbiorcy. W zakończeniu przechodzę do rozważań na temat znaczenia streamingu muzyki dla kultury w ujęciu omawianego zjawiska jako wpływu technologii na odbiór tworów kultury przez społeczeństwo.