Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

"Transnational corporations and domestic companies"

Tytuł:
"Transnational corporations and domestic companies"
"Korporacje transnarodowe a przedsiębiorstwa krajowe".
Autorzy:
Ziomek, Aleksandra
Słowa kluczowe:
competitive strategies – domestic companies – transnational corporations
korporacje transnarodowe – przedsiębiorstwa krajowe – strategie konkurowania
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca podejmuje tematykę współistnienia na rynku krajowym korporacji transnarodowych i przedsiębiorstw krajowych. Jej celem jest odpowiedź na pytania: co stanowi o konkurencyjności korporacji transnarodowych na rynku krajowym, jakie przewagi konkurencyjne posiadają przedsiębiorstwa krajowe oraz jakie są strategie stosowane przez przedsiębiorstwa krajowe w odpowiedzi na ekspansję korporacji transnarodowych i czy są one skuteczne. Na podstawie literatury przedmiotu, dostępnych badań i analizy rynku piwa w Polsce stwierdzono, iż najistotniejszą przewagą przedsiębiorstw rodzimych jest ich elastyczność, natomiast najczęściej stosowane strategie konkurowania to zagospodarowanie niszy rynkowej oraz rywalizacja – zarówno cenowa, jak i jakościowa w zależności od branży.

The theme of the paper is the coexistence of transnational corporations and domestic companies on the local market. Its aim is to answer the questions: what the competitiveness of transnational corporations on the domestic market is, what kinds of competitive advantages domestic companies have, how local firms respond to the expansion of multinationals and whether their strategies are effective. Based on the literature, available research and analysis of the beer market in Poland, it was found that the most important advantage of domestic companies is flexibility and the most common strategies are exploring a niche market and competitive struggle.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies