Tytuł pozycji:
Infringement of trade marks on the Internet.
Niniejsza praca podejmuje temat naruszenia prawa ochronnego na znak towarowy w Internecie. Analiza ta przeprowadzona w oparciu o przepisy prawa unijnego oraz prawa polskiego ma odpowiedzieć na pytanie czy regulacje dotyczące naruszeń znaków towarowych odpowiadają potrzebom obrotu w Internecie, czy też powodują zbyt dotkliwe skutki dla podmiotów dopuszczających się naruszeń, zwłaszcza pośrednich.W rozdziale pierwszym przedstawiona została definicja naruszenia prawa ochronnego na znak towarowy oraz wskazano zachowania, które nie są traktowane jako naruszenia. Rozdział drugi prezentuje problemy związane z naruszeniami prawa ochronnego na znak towarowy w handlu elektronicznym. Omawiane w nim orzeczenia dotyczą przede wszystkim pośredniej odpowiedzialności serwisów internetowych za występujące w nich naruszenia, których bezpośrednimi sprawcami są użytkownicy tych serwisów. W rozdziale trzecim omówiono zagadnienie reklamy za pomocą słów kluczowych – keyword advertising. Dokonano przedstawienia charakterystyki tej usługi oraz problemów prawnych związanych z jej wykorzystywaniem. Ostatni rozdział przedstawia kwestię jurysdykcji międzynarodowej w przypadku naruszenia prawa ochronnego na znak towarowy w Internecie. Poza wskazaniem podstaw, które pozwalają podmiotom uprawnionym na wybór kraju ze względu na jurysdykcję przemienną, w którym będą dochodzić ochrony swoich praw, w rozdziale tym dokonano także oceny postępowania zabezpieczającego.Omówienie tych problemów pozwala na ocenę regulacji dotyczących praw ochronnych na znaki towarowe i odpowiedzenie na pytanie czy regulacje te nie są zbyt restrykcyjne w stosunku do podmiotów innych niż uprawniony.
These master thesis refers to the issue of the infringement of trade marks on the Internet. In this thesis European and Polish law regulations concerning trade marks are presented in order to answer a question whether trade mark regulations are suitable for the needs of Internet or are they too restrictive for the third party that committed infringement, taking into account also indirect infringements. In Chapter I the definition of the infringement of trade mark is presented. Chapter II describes the issues connected with e-commerce and judgements concerning indirect infringement of trade marks. Chapter III is devoted to keyword advertising. The purpose of this chapter is to present evaluation of the service and to answer the question if it is lawful under European and Polish law. The last chapter presents jurisdiction issues connected with trade mark infringement on the Internet. Not only it describes optional jurisdiction but also provisional and protective measures.In conclusion, the result of the analysis allows to evaluate the regulations of trade mark law and to answer the question whether these regulations are adequate for infringements of trade marks on the Internet.