Tytuł pozycji:
Identyfikacja elementów składowych reklamy postrzeganych jako nieetyczne
Celem pracy była identyfikacja elementów składowych reklamy postrzeganych jako nieetyczne. W pracy, w pierwszych dwóch rozdziałach, które są podstawą teoretyczną do dalszej części, przedstawiono cele i funkcje reklamy, etapy jej budowy oraz rolę, jaką pełni w przedsiębiorstwie, a także omówiono etykę w reklamie, czyli regulacje prawne, normy społeczne i moralne. Przedstawiono elementy sprzeczne z zasadami etyki w reklamie. W części empirycznej zaprezentowano kampanie reklamowe budzące kontrowersje oraz opisano przeprowadzone badanie i przedstawiono wnioski z pracy. Metodą badań obraną na potrzeby pracy było badanie ankietowe.
The purpose of this thesis was to identification of the elements of advertising perceived as unethical. The two first chapters are a theoretical base for the further analysis. They include the description of the objectives and functions of advertising and importance of advertising for the company. The ethics in advertising- regulations, social and moral norms is also discussed. The empirical part presents controversial advertising campaigns: it also describes the conducted examination and presents the conclusion of the thesis. For the purpose of the thesis as a examples a questionnaire survey has been chosen testing method.