Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

"Innovation as a source of competitiveness in the banking sector on the basis of mBank S.A."

Tytuł:
"Innovation as a source of competitiveness in the banking sector on the basis of mBank S.A."
"Innowacyjność jako źródło konkurencyjności w sektorze bankowym na przykładzie mBanku S.A."
Autorzy:
Król, Klaudia
Słowa kluczowe:
innowacje – konkurencyjność – mBank – przewaga konkurencyjna – sektor bankowy
innovations – competitiveness – mBank – competitive advantage – banking sector
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy jest ukazanie zależności występującej pomiędzy innowacyjnością a konkurencyjnością w sektorze bankowym. Po teoretycznych rozważaniach dotyczących istoty zagadnień związanych z konkurencyjnością oraz charakteru innowacji w sektorze bankowym, na potrzeby pracy przeprowadzono analizę mBanku S.A., utrzymującego się w czołówce największych banków w Polsce. W pracy wyszczególniono innowacyjne obszary działalności banku oraz dokonano analizy podstawowych parametrów służących do oceny konkurencyjności i efektywności, zarówno o charakterze absolutnym, jak i względnym, będących efektem porównania uzyskanych rezultatów z działalności banku na tle konkurentów w sektorze. Wyciągnięte wnioski pozwoliły na potwierdzenie postawionej w pracy hipotezy, że przyjęcie proinnowacyjnej postawy w sektorze bankowym jest istotnie jednym z kluczowych czynników przyczyniających się do budowania przewagi konkurencyjnej, której zdobycie stanowi ostateczny cel działań wszystkich podmiotów sektora bankowego.

The aim of my research is to demonstrate correlation between innovation and competitiveness in a banking sector. After theoretical considerations concerning competitiveness and the character of innovations in the banking sector, for the purpose of my work the analysis of mBank, which is consistently ranked among Poland’s biggest banks, has been conducted. In this work, the innovative areas of mBank’s activity have been listed and the basic parameters, which rate competitiveness and efficiency (absolute as well as relative), have been analysed. Conclusions drawn after a thorough research confirmed the validity of the hypothesis put forward at the beginning of my work, that the pro-innovative attitude in the banking sector is indeed one of the key factors that contribute to building the competitive advantage, which is the ultimate goal of all entities involved in the banking sector.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies