Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Postać kobiety w "Il Disprezzo" Alberta Moravii i "Le Mépris" Jean-Luca Godarda.

Tytuł:
Postać kobiety w "Il Disprezzo" Alberta Moravii i "Le Mépris" Jean-Luca Godarda.
La figura della donna ne "Il Disprezzo" di Alberto Moravia e "Le Mépris" di Jean-Luc Godard.
A figure of a woman in Alberto Moravia's "Il Disprezzo" and Jean-Luc Godard's "Le Mépris".
Autorzy:
Sajewska, Marta
Słowa kluczowe:
Kobieta - Alberto Moravia - Jean-Luc Godard - adaptacja filmowa - feminizm
Woman - Alberto Moravia - Jean-Luc Godard - film adaptation - feminism
Donna - Alberto Moravia - Jean-Luc Godard - adattamento cinematografico - femminismo
Język:
włoski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
La tesi si pone l’obbiettivo di illustrare l’immagine della donna come mostrata nel romanzo di Alberto Moravia “Il Disprezzo”, e nel film di Jean-Luc Godard “Le Mépris”. A tale scopo vengono analizzati vari fenomeni presenti nell’opera di Moravia riguardanti la protagonista con riferimenti ad alcune teorie femministe o teorie di gender. La seconda parte, oltre a introdurre alcune riflessioni sull’adattamento cinematografico, presenta il paragone tra le due protagoniste e le soluzioni adoperate dal regista per trasportare il romanzo allo schermo.

The main aim of this thesis is to present the immage of a woman as shown in “Il Disprezzo”, a novel written by Alberto Moravia and “Le Mépris”, a film directed by Jean-Luc Godard. For this purpose I analize various phenomena from the book in regard to the female protagonist, with references to femminist or gender theories. The second part of the thesis, in addition to introduce some thoughts about the film adaptation, presents the comparison between two female protagonists and the solutions used by the director to transfer the novel to the screen.

Głównym celem niniejszej pracy jest przedstawienie postaci kobiety z powieści Alberta Moravii „Il Disprezzo” i filmu Jean-Luca Godarda „Le Mépris”. W tym celu zostaną zanalizowane różne zjawiska obecne w powieści, a odnoszące się do głównej bohaterki, z odniesieniami do teorii feministycznych czy teorii gender. W drugiej części, oprócz przedstawienia refleksji o adaptacji filmowej, przedstawiam porównanie dwóch bohaterek i rozwiązania wykorzystane przez reżysera, by przenieść powieść na ekran.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies