Tytuł pozycji:
Differences in the construction of television commercials of cosmetic products in chosen countries of Europe and South-East Asia.
This thesis focuses on the analysis of the television advertisements of cosmetic products in the selected countries in Europe and Southeast Asia. Customers opinion about the chosen advertisements was the basis for the research. The results show slight differences in how the advertisements were received by respondents from Poland, Vietnam, Malaysia and Indonesia. They indicate that the way of presenting the product and the situations presented in commercials are the most different parts of television advertisements shown in Europe and Asia. The study also showed that music is the most neutral part of an advertisement.
Praca skupia się na analizie reklam telewizyjnych produktów kosmetycznych emitowanych na rynkach wybranych państw Europy i Azji Południowo-Wschodniej. Wybrane w sposób celowy reklamy poddano analizie treści oraz służyły jako podstawa do określenia reakcji na nie odbiorców pochodzących z odmiennych kręgów kulturowych. Wyniki badań ukazują niewielkie różnice w sposobie odbierania reklam przez respondentów z Polski, Wietnamu, Malezji i Indonezji. Wskazują one sposób prezentowania produktu oraz sytuacje przedstawiane w reklamach jako elementy najbardziej różniące reklamy europejskie i azjatyckie. Badania pokazały również, że muzyka jest elementem najbardziej neutralnym w reklamach.