Tytuł pozycji:
Specyfika języka reklamy
- Tytuł:
-
Specyfika języka reklamy
La specificità del linguaggio pubblicitario dei mass media
The specificity of language of advertasing
- Autorzy:
-
Gas, Natalia
- Słowa kluczowe:
-
language of advertisement, advertisement, specialized languages, italian mass media, advertising message, linguistics
język reklamy, reklama, języki specjalistyczne, włoskie mass media, komunikat językowy, językoznawstwo
linguaggio pubblicitario, pubblicità, lingue speciali, mass media italiani, comunicazione pubblicitaria, linguistica
- Język:
-
włoski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematem pracy jest specyfika języka reklamy włoskich środków masowego przekazu,a w szczególności reklam obecnych we włoskiej prasie. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy z nich wprowadza pokrótce temat języków specjalistycznych i skupia się na pogłębieniu definicji tego pojęcia. Drugi rozdział, natomiast opisuje fenomen komunikatu reklamowego. Ta część pracy wyjaśnia główne techniki reklamy i przechodzi do szczegółowej charakterystyki języka reklamy. Następnie zostają przedstawione główne funkcje reklamy. Ostatni rozdział zawiera zbiór reklam pochodzących z włoskiej prasy, który zostaje poddany dokładnej analizie. Rozważania odnoszą się do różnych właściwości języka opisanych we wcześniejszych rozdziałach. Praca udowadnia, że język reklamy bez wątpienia jest jednym z najbardziej interesujących zjawisk językoznawczych, wynikającym przede wszystkim ze stale wzrastającej potęgi reklamy.
L’argomento della tesi è la specificità del linguaggio della pubblicità che si presenta nei mass media italiani, in particolare nei giornali italiani. La tesi è divisa in tre capitoli. Il primo serve a introdurre brevemente l’argomento delle lingue speciali e mira soprattutto ad approfondire la definizione del concetto. Il secondo capitolo, invece, si concentra sul fenomeno della comunicazione pubblicitaria. Questa parte spiega le considerazioni sulla natura della pubblicità stessa, e passa alla spiegazione più dettagliata del concetto del linguaggio publicitario, facendo anche cenno alle sue funzioni principali. L’ultimo capitolo costituisce una raccolta di esempi tratti dai quotidiani italiani che vengono accompagnati da una loro analisi dettagliata che farà riferimento alle varie peculiarità della comunicazione pubblicitaria che sono state evidenziate nei capitoli precedenti. La tesi dimostra che linguaggio pubblicitario è senz’altro uno dei fenomeni più interessanti nell’ambito della comunicazione linguistica di oggi, il che è dovuto essenzialmente al potere, sempre più crescente, della pubblicità.
The topic of the thesis is specificity of language of advertisement in Italian mass media, concerning in particular advertisement presented in Italian press. Thesis consists of three parts. First one briefly introduces the topic of specialized languages, focusing mainly on the detailed definition of this concept. Second part, however describes the phenomenon of advertising message. This part of the thesis explain main techniques of advertising and continues to the detailed characteristic of advertising language. Afterwards, main functions of advertisement are concerned. The last part consists of set of advertisements derived from Italian press, which are later precisely analyzed. Considerations refers to various properties of language described in previous parts of the work. Thesis has proved that the language of advertisement is one of the most interesting linguistics phenomenon, regarding constantly increasing power of advertising.