Tytuł pozycji:
Percepcja polskich marek i produktów przez konsumentów z Polski, Francji i Ukrainy.
- Tytuł:
-
Percepcja polskich marek i produktów przez konsumentów z Polski, Francji i Ukrainy.
Perception of Polish brands and products by consumers from Poland, France and Ukraine
- Autorzy:
-
Różański, Daniel
- Słowa kluczowe:
-
consumers from France , consumers from Ukraine, country of origin, brand, image of Polish brands
konsumenci z Francji, konsumenci z Ukrainy, kraj pochodzenia, marka, wizerunek polskich marek
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy jest analiza percepcji polskich marek i produktów przez konsumentów z Polski, Francji i Ukrainy. Do badań zaproszono respondentów z tych trzech wybranych krajów europejskich. Te trzy kraje dają szerokie spektrum postaw z uwagi na swoją różnorodność. W badaniu ankietowym wykazano zróżnicowanie podstaw wobec produktów marek polskich wśród badanych w zależności od ich kraju pochodzenia. Większość badanych zauważyła poprawę oceny polskich marek w przeciągu ostatnich 10 lat. Polskie marki kojarzą się z atrakcyjną ceną i jakością, trochę mniej z atrakcyjnym wyglądem i projektem oraz z nowoczesnością. Najlepiej oceniane są produkty spożywcze, następnie meble, odzież i technologie (w tym gry). Średnia ocen potencjału do ekspansji międzynarodowej polskich marek jest bardzo wysoka.
The goal of present paper is to analyze perception of polish brands and products by consumers from Poland, France and Ukraine. Consumers from these three chosen european countries were invited to take part in research. Those three countries give wide range of attitudes because of their's diversity. The survey shown that there are different attitudes about Polish brands among examined consumers deppending of country of origin. Most of consumers noticed improvement of opinion about Polish brands during past 10 years. Polish brands are associated with attractive price and good quality, little less with attractive look and novelty. The best ranked polish products are food, second are furniture, clothing and technologies including computer games. The average rating of potetnial of Polish brands to international expansion is very high.