Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Perswazja w reklamie społecznej i jej wpływ na zachowania odbiorcy

Tytuł:
Perswazja w reklamie społecznej i jej wpływ na zachowania odbiorcy
Persuasion in social advertising and its influence on the behavior of the recipient
Autorzy:
Niedziółka, Damian
Słowa kluczowe:
Perswazja, Wpływ, Odbiorca, Zachowanie, Manipulacja.
Persuasion, Influence, Customer, Behaviour, Manipulation.
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy jest zbadanie jak perswazja używana w reklamach społecznych wpływa na ich odbiór przez społeczeństwo. Wykorzystanie różnych środków oraz metod wpływa na jakość komunikatu i może skutecznie promować pewne zachowania i postawy.W rozdziale pierwszym przedstawiona zostanie charakterystyka przekazu reklamowego włączając istotę reklamy, jej funkcje, rodzaje oraz psychologiczny model zgodnie z którym oddziałuje na odbiorcę. W rozdziale drugim omówione zostanie znaczenie perswazji w reklamie. Szczegółowo zostanie omówione zagadnienie perswazji wraz ze wskazaniem różnic pomiędzy perswazją a manipulacją oraz propagandą. W trzecim rozdziale zostanie przedstawiona istota reklamy społecznej ze wskazaniem, czym różni się ona od reklamy komercyjnej. Ponadto zostanie podane kilka przykładów najciekawszych reklam społecznych z Polski oraz z zagranicy dotyczących zróżnicowanego zakresu tematycznego. W ostatnim rozdziale zostanie zbadana skuteczność przekazu reklam społecznych w opinii badanych. Przeprowadzona zostanie analiza odpowiedzi na pytania dotyczące przekazu reklamowego, jego wiarygodności, oraz skuteczności i stopnia zapamiętywania poszczególnych reklam społecznych, po czym zostaną wyciągnięte wnioski. Pozwoli to na lepsze zrozumienie powiązań pomiędzy używanymi elementami perswazji oraz charakterystyką przekazu a wywoływanymi emocjami i zwracaniem uwagi na przekaz zawarty w reklamie.

The aim of the study is to examine how persuasion used in social advertising, influences their perception by the public. The use of different means and methods affects the quality of the message and can effectively promote certain behaviors and attitudes. In the first chapter will be presented the characteristics of advertising, including the nature of advertising, its functions, types and psychological model according to which advertisement effects on the recipient. In the second chapter we will discuss the importance of persuasion in advertising. It will be discussed in detail the question of persuasion, together with an indication of the difference between persuasion and manipulation and propaganda. In the third chapter will be presented the essence of social advertising with an indication of how it differs from commercial advertising. In addition, there will be given some examples of the most interesting social advertising of Polish and abroad on a diverse range of subjects. In the last chapter there will be examined the effectiveness of social media advertising by the respondents. Analysis of answers to questions about the advertising will be conducted, including its credibility, the effectiveness , and degree of remembering respective ads. Finally the conclusions will be reached. It allows to have better knowledge about links between elements of persuasion, and paying attention on the message given in the advertising.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies