Tytuł pozycji:
Marketing i sponsoring na przykładzie klubu sportowego Tauron MKS Dąbrowa Górnicza
Celem niniejszej pracy było zobrazowanie marketingu i sponsoringu na przykładzie klubu sportowego, jakim jest Tauron MKS Dąbrowa Górnicza. Przedmiotem pracy został klub, który od wielu lat niezmiennie posiada tego samego sponsora tytularnego, oraz prowadzi szeroko zakrojony zakres działań marketingowych. Przeprowadzona analiza ma potwierdzić, że marketing i sponsoring klubów sportowych pełni ważną rolę w ich skutecznym funkcjonowaniu. Narzędziem badawczym wykorzystanym do przeprowadzenia badań był kwestionariusz ankiety skierowany do kibiców siatkówki oraz samego klubu sportowego Tauron Dąbrowa Górnicza. Analiza uzyskanych wyników pozwoliła potwierdzić, iż działania marketingowe i sponsoring to kluczowe elementy, które mają wpływ na postrzeganie jak i sprawne funkcjonowanie klubu.
The aim of this dissertation is to represent the marketing and sponsoring using Tauron MKS Dabrowa Gornicza sport club as an example. The focal point of my analysis is the sport club which has the same main sponsor for many years and is widely involved in marketing activities. The analysis carried out in this paper will prove that marketing and sponsoring is an important factor for any sport club wanting to function effectively. The main tool used to carry out the research was a questionnaire aimed at volleyball fans and also directly at the Tauron MKS Dabrowa Gornicza itself. The analysis in this paper proved that marketing and sponsoring activities are the key factors which have influence on sport clubs' views and functioning.