Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Election campaign to the European Parliament in Poland in 2014

Tytuł:
Election campaign to the European Parliament in Poland in 2014
Kampania wyborcza przed wyborami do Parlamentu Europejskiego w Polsce w 2014 r.
Autorzy:
Gieracka, Aleksandra
Słowa kluczowe:
election campaign, election, election to the European Parliament, European Parliament
kampania wyborcza, wybory, wybory do Parlamentu Europejskiego, Parlament Europejski
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of the thesis is election campaign to the European Parliament in Poland in 2014. Elections that were held after almost two and a half year break, started the next election cycle. Therefore, they were treated by the parties as a test before national elections. The thesis contains an analysis of the parties’ actions during the election campaign, personal strategy of the party election programs, methods that were used and tools of political marketing. The role of the party leaders was also discussed as well as the burden of conducting the campaign. The current situation on the Polish political scene was taken into account and the relationship between the parties participating in the elections which had a crucial impact on the competition. The thesis is mainly focused on the foreground rivalry election between the ruling Civic Platform since 2007 and remaining in opposition Law and Justice. In the following part the campaigns of other committees were discussed that won the mandates, which is coalition Democratic Left Alliance – Labour Ynion, Polish People’s Party and Congress of the New Right.

Przedmiotem pracy jest kampania wyborcza przed wyborami do Parlamentu Europejskiego w Polsce w 2014 r. Odbywające się po prawie dwu i pół rocznej przerwie wybory, rozpoczynały kolejny cykl wyborczy. W związku z tym zostały potraktowane przez partie jako test przez wyborami krajowymi. Praca zawiera analizę działań partii w trakcie kampanii wyborczej, strategii personalnych partii, programów wyborczych oraz zastosowanych metod i narzędzi marketingu politycznego. Omówiono też rolę liderów partyjnych, na których spoczywał ciężar prowadzenia kampanii. Uwzględniono aktualną sytuację na polskiej scenie politycznej i relacje między partiami biorącymi udział w wyborach, co miało kluczowy wpływ na przebieg rywalizacji. Przede wszystkim skupiono się rozgrywającej się na pierwszym planie rywalizacji wyborczej między rządzącą od 2007 r. Platformą Obywatelską oraz pozostającym w opozycji Prawem i Sprawiedliwością. W dalszej części omówiono kampanie pozostałych komitetów, które zdobyły mandaty, czyli koalicji SLD-UP, PSL i KNP.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies