Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

"Its ghouls time!". Characteristics of the Monster High internet fandom.

Tytuł:
"Its ghouls time!". Characteristics of the Monster High internet fandom.
"Nadszedł czas upiorów!". Charakterystyka internetowego fandomu zabawek Monster High.
Autorzy:
Maślona, Paulina
Słowa kluczowe:
antropologia kulturowa, etnologia, lalki, Monster High, fandom
anthropology of culture, ethnology, dolls, Monster High, fandom
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This thesis is an attempt to present the reality of Monster High's internet fandom. It consists of five chapters the first two of which are in a way an introduction to the rest - their main goal is to provide information about the Monster High phenomenon and explain the numerous controversies connected to it. They also try to discuss limitations and problems encountered during the research and describe the group of interviewees. In the following chapters the essay focuses on: the relationship between fans and the dolls, fandom's prosumption and interaction in the group and, finally, question of a product being used to manifest the needs of those who feel socially excluded.

Praca jest próbą przedstawienia internetowej rzeczywistości fanów serii Monster High. Składa się z pięciu rozdziałów merytorycznych, z których pierwsze dwa mają charakter wprowadzający - staram się w nich przybliżyć fenomen lalek Monster High oraz innych produktów serii, jednocześnie zwracając uwagę na nieustannie towarzyszące zabawkom kontrowersje. Omawiam również podstawowe ograniczenia i problemy napotkane w trakcie pracy, głównie związane z przeprowadzaniem wywiadów w internecie, nawiązując do innych autorów działających w „wirtualnym terenie”. W końcu próbuję scharakteryzować interesującą mnie grupę i określić kontekst jej internetowej aktywności. W następnych rozdziałach zajmuję się kolejno: relacją fanów z przedmiotem i powstawaniem kolekcji, prosumpcyjną aktywnością wielbicieli serii oraz ich wzajemną interakcją i, na koniec, refleksją nad produktem jako narzędziem manifestowania potrzeb przez osoby, które czują się społecznie wykluczone.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies