Tytuł pozycji:
Zjawisko dysonansu pozakupowego wśród konsumentów produktów systemowych
The subject of this paper is the phenomenon of post-purchase dissonance among consumers of system products. Expectations of modern consumers are increasing, they are looking for new solutions which can meet a variety of their needs comprehensively. Hence system products are becoming more popular. Those products are combining the functionality of several separate products in one. Inconsistency between customers' expectations and what they really get while buying the system product may result in a sense of dissatisfaction and tension called post-purchase dissonance. This research was conducted among the consumers of smartphones - system devices which are designed in a specific way to satisfy as many diverse needs of nowadays customer as possible.
Tematem niniejszej pracy jest zjawisko dysonansu pozakupowego wśród konsumentów produktów systemowych. Współczesny konsument ma coraz większe oczekiwania, poszukuje nowych rozwiązań, które w kompleksowy sposób zaspokoją różnorodne potrzeby. Stąd coraz popularniejsze stają się produkty systemowe, łączące w sobie funkcjonalności kilku oddzielnych produktów. Niespójność pomiędzy oczekiwaniami klientów, a tym, co finalnie zapewnia im zakupiony produkt systemowy, może skutkować poczuciem niezadowolenia i napięcia, zwanego dysonansem pozakupowym. Badania na potrzeby tej pracy zostały przeprowadzone wśród konsumentów inteligentnych telefonów – smartphone’ów – urządzeń systemowych, które są zaprojektowane w taki sposób, by zaspokoić jak najwięcej rozmaitych potrzeb dzisiejszego klienta.