Tytuł pozycji:
Salary as an ingredient of motivational system based on Idea Bank
- Tytuł:
-
Salary as an ingredient of motivational system based on Idea Bank
Wynagrodzenie jako składnik systemu motywowania na przykładzie Idea Banku
- Autorzy:
-
Kurdziel, Patrycja
- Słowa kluczowe:
-
Słowa kluczowe: motywowanie, teorie motywacji, płacowe czynniki motywacji, wynagrodzenie, kapitał ludzki, płaca, rynek pracy, Idea Bank.
Key words: motivating, theories of motivation, financial factors of motivation, salary, human capital, pay, job market, Idea Bank
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca miała na celu zaprezentowanie w jaki sposób system wynagradzania stosowany przez Idea Bank wpływa na motywację jego pracowników. Przeanalizowano w niej teoretyczne aspekty motywowania na przykładzie Idea Banku, specyfikę motywowania za pomocą wynagrodzenia oraz sformułowano wnioski. Autorka starała się podkreślić, jak ważna jest rola motywacji w życiu każdego człowieka. Jest ona motorem napędowym ludzkich zachowań. Szczególnie widoczne jest to w działalności zawodowej. Stworzenie odpowiedniego systemu pobudzania personelu do działania w sposób bezpośredni przyczynia się do sukcesu całej firmy. Praca została przygotowana w oparciu o dotychczasowe doświadczenie zawodowe autorki i jej materiały własne. Wykorzystano w niej następujące metody badawcze: analizę literatury przedmiotu, analizę problemową, badanie ankietowe i wnioskowanie. W badaniu udział wzięło 20 pracowników dwóch oddziałów Idea Banku w Kielcach. Z przeprowadzonych analiz wynika, że najczęściej występującym systemem motywacyjnym są premie, których wysokość zależy od jakości wykonywanej pracy. Pracowników najbardziej motywują dobre zarobki. Demotywujące zaś są problemy komunikacyjne między współpracownikami oraz podwładnymi i przełożonymi. Większość ankietowanych uważa się za osoby zmotywowane do pracy.Pracownicy Idea Banku są pobudzani do działania za pomocą prowizji, które otrzymują za efektywność działań i sprzedaż konkretnych produktów i usług. To dzięki nim bankowcy chętniej wykonują powierzone im zadania.
The aim of this thesis was to present in which way the pay system used by Idea Bank influences the motivation of its employees. Theoretical aspects of motivation as well as the character of motivation by means of salary were analysed, and the conclusions were drawn.The author tried to stress the importance of motivation in the life of every human being. It is a driving force of human behaviours. It is specifically visible in professional activity. The creation of an appropriate system which stimulates employees to act contributes directly to the success of the whole company.The thesis was prepared based on the foregoing work experience of the author as well as her own materials. The following examination methods were used: analysis of the primary sources, problem analysis, survey research and inference. Twenty employees from two branches of Idea Bank in Kielce have taken part in the study. From the analysis conducted, it results that the motivational system which occurs the most are bonuses, whose amount depends on the quality of the work. What motivates employees the most is a good pay. What demotivates them on the other hand, are communication problems between co-workers as well as between subordinates and supervisors. Most of the persons researched believe themselves to be motivated.The Idea Bank employees are stimulated to act by provisions which they receive for being effective and for selling specific products and services. It is because of them that the bankers are more willing to perform their assignments.