Tytuł pozycji:
Wykorzystanie nowoczesnych technologii w promocji turystyki
W dobie nasilającej się i powszechnej globalizacji, marketing wraz z jednym ze swych narzędzi jakim jest promocja stanowi klucz do konkurowania na bardzo wymagającym rynku turystycznym. Skuteczne działania promocyjne jednocześnie wspierają konkurencyjność i nowoczesny marketing, ale również dostarczają użytkownikom dodatkowych wrażeń za pośrednictwem nowoczesnych technologii.Celem niniejszej pracy jest wykazanie, że nowoczesne rozwiązania technologiczne mogą wspierać promocję turystyki i uatrakcyjniać podejmowane przez jej uczestników formy. W trakcie podjętych badań starano się przedstawić wpływ nowoczesnych technologii na promocję turystyki oraz zanalizować stopień ich wykorzystywania w branży hotelarskiej. Obszar zaprezentowanych nowoczesnych technologii obejmuje: Internet, urządzenia mobilne czy też aplikacje. Zdefiniowanie pojęcia turystyki oraz istoty i funkcji promocji stanowi teoretyczną podstawę pracy.W dalszej części skupiono się na zbadaniu stopnia wykorzystywania nowoczesnych technologii w branży hotelarskiej i ich wpływu na branżę. W tym celu wykorzystano treści wtórne dostępne na stronach internetowych hoteli, jak i analizę wyników badań ankietowych przeprowadzonych wśród zarządzających obiektami hotelarskimi oraz potencjalnych klientów hoteli.W wyniku przeprowadzonych badań stwierdzono, że nowoczesne technologie odgrywają ważną rolę w promocji turystyki, ze szczególnym uwzględnieniem branży hotelarskiej. Tym samym mają wpływ na wzrost satysfakcji oraz komfortu użytkowników usług hotelowych a tym samym konkurencyjności obiektów hotelarskich.
In today’s world where we are met with increasing globalization, marketing along with one of it’s tools, promoting, is key in order to compete in today’s demanding tourism market. Effective promotional activities not only support competitiveness and modern marketing, but also provide users with additional experiences through the use of new technology.The aim of this thesis is to show that modern technology can support the promotion of tourism and can make its use more attractive for the targeted group. The conducted research attempts to present the impact of new technology on the promotion of tourism and analyzes the degree of its use in the hospitality industry.The scope of presented modern technologies includes: the internet, mobile devices and applications. Defining the concept of Tourism as well as the nature and function of promotional marketing is the theoretical basis for this thesis.Further sections are focused on examining the degree of the use of modern technology in the hospitality industry and its impact on the industry. For this purpose referenced content available on hotel’s websites was used, as well as an analysis of results of the survey conducted on hotel managers and potential clients.As a result of the research it can be concluded that modern technology plays an important role for promotional strategies in tourism, with particular consideration in the hospitality industry. It has an impact on the increasing satisfaction and comfort of the hotel’s clients and the competitiveness of the hotel’s facilities.