Tytuł pozycji:
Postawy studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego wobec osób niesłyszących
- Tytuł:
-
Postawy studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego wobec osób niesłyszących
The attitudes of the Jagiellonian University students to the deaf
- Autorzy:
-
Bochniarz, Natalia
- Słowa kluczowe:
-
Kultura Głuchych,Głusi, Głuchota, niesłyszący, mniejszość kulturowa, wykształcenie osób Głuchych, język migowy, PJM, komponenty postawy, sondaż diagnostyczny
Deaf Culture, Deaf, cultural minority, educational background of Deaf, sign language, PSL, components of attitude, diagnostic survey
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This work aims to show the attitudes of students of the Jagiellonian University in Krakow to the deaf in order to detect discriminatory practices against people who are deaf, the phenomena of apparent integration or acceptance and social tolerance in the university environment. The second chapter describes the methodologies of personal research: the subject matter and objective, research problems, variables and indicators as well as the methods, techniques, and research tools. This chapter also refers to the organization of the course of study and contains the characteristics of the test group. Furthermore, a method of diagnostic survey is used in this work. The last chapter includes an analysis of the test results and a description of the committed knowledge of the Jagiellonian University students for people with hearing impairment and Deaf Culture. Moreover, their declared emotional attitude towards culturally deaf along with subjects declared behaviour and reactions to deaf.
Niniejsza praca ma na celu ukazanie postaw studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie wobec osób niesłyszących w celu wykrycia praktyk dyskryminujących osoby Głuche, zjawisk pozornej integracji bądź też akceptacji i tolerancji społecznej w środowisku uniwersyteckim. Drugi rozdział opisuje metodologie badań własnych: opisuje przedmiot i cel badań, problemy badawcze, zmienne i wskaźniki oraz metody, techniki i narzędzia badawcze. Rozdział ten także dotyczy organizacji przebiegu badań oraz zawiera charakterystykę badanej grupy. W niniejszej pracy została zastosowana metoda sondażu diagnostycznego. Rozdział ostatni zawiera analizę wyników badań oraz opis deklarowanej wiedzy studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego na temat osób z wadą słuchu oraz Kultury Głuchych, deklarowany stosunek emocjonalny studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego wobec osób Głuchych kulturowo oraz deklarowane zachowania i reakcje badanych wobec osób Głuchych kulturowo.