Tytuł pozycji:
The impact of social media on contemporary photography
Celem niniejszej pracy jest ukazanie wpływu mediów społecznościowych na współczesną fotografię. Prezentuje przemiany, jakie zaszły w fotografii w związku z popularyzacją internetu i rewolucją mediów społecznościowych. Rozpatruje ponadto kulturę wizualną jako dominującą w życiu codziennym. Omówiony zostaje rozwój nowych wirtualnych społeczności. Podkreślona zostaje rola fotoblogów, internetowych pamiętników popularnych na początku XXI wieku. Następnie analizuje zdjęcia umieszczane na Instagramie. Definiuje czym jest fotografia w dobie mediów społecznościowych. Przedstawia trendy panujące we współczesnej fotografii, które rozwinęły się dzięki urządzeniom przenośnym.
The purpose of the following thesis is to show the impact of social media on the contemporary photography. It presents changes that have occurred in photography as a result of popularization of the Internet and the social media revolution. Moreover, it considers visual culture as a prevailing in everyday life. It discusses the development of new virtual communities. In addition, the role of photoblogs; online diaries popular in the early twenty-first century, is emphasized. Furthermore, pictures shared on Instagram are analysed. What is more, it defines the photography in the era of social medial. The thesis also presets current trends in the contemporary photography, that have developed because of mobile devices.