Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Polskie inicjatywy edukacyjne związane z kształceniem kompetencji informacyjnych (2007-2013)

Tytuł:
Polskie inicjatywy edukacyjne związane z kształceniem kompetencji informacyjnych (2007-2013)
Polish initiatives connected with information literacy education (2007-2013)
Autorzy:
Płachta, Agnieszka
Słowa kluczowe:
INICJATYWY EDUKACYJNE, KOMPETENCJE INFORMACYJNE, UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE, POLSKA, SENIORZY
EDUCATIONAL INITIATIVES, INFORMATION LITERACY, LIFELONG LEARNING, POLAND, SENIORS
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of this self-study are Polish educational projects conducted between 2007-2013, which target was to teach information literacy to senior citizens. The main purpose of this self-study was an attempt to analyse teaching information literacy to senior citizens in Poland in the years 2007-2013, carried out on the basis of analysing gathered information about nineteen project dealing with teaching information literacy, found in the internet sources. In the self-study the measurement method used to analyse the testing material was a case study. The applied research technique was based on analysing contents about projects in chosen internet sources, that comprised the main research tool. The results of the self-study, based on information about nineteen initiatives dealing with developing information literacy among senior citizens, showed that the majority of actions in the years 2007-2013 were undertaken by non-governmental organisations. The main source of funding for these projects were financial resources coming from the budget of European Union. One of the main purpose of conducted educational initiatives, which was addressed to senior citizens, was to improve the level of information and communication skills.

Przedmiotem badań własnych w niniejszej pracy są polskie projekty edukacyjne rozpoczęte w latach 2007-2013, których celem było kształcenie kompetencji informacyjnych seniorów. Głównym celem badań własnych była próba zdiagnozowania kształcenia kompetencji informacyjnych seniorów w Polsce w latach 2007-2013, przeprowadzona na postawie analizy zgromadzonych informacji o dziewiętnastu projektach dotyczących kształcenia information literacy, które wyszukano w źródłach internetowych. W badaniach własnych zastosowaną metodą badawczą wykorzystaną do analizy materiału badawczego było studium przypadku. Techniką badawczą była analiza treści o projektach w wybranych źródłach internetowych, które stanowiły podstawowe narzędzie badawcze. Wyniki badań własnych przeprowadzone na podstawie informacji o dziewiętnastu inicjatywach dotyczących rozwijania kompetencji informacyjnych seniorów wykazały, że najwięcej działań w latach 2007-2013 było organizowanych przez instytucje pozarządowe. Główne źródło finansowania programów, w ramach których były realizowane projekty, stanowiły środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej. Jednym z kluczowych celów inicjatyw edukacyjnych skierowanych do seniorów było podnoszenie poziomu kompetencji z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies