Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Comparative analysis of motivation systems at Starbucks Corporation and Cristinas Restaurant

Tytuł:
Comparative analysis of motivation systems at Starbucks Corporation and Cristinas Restaurant
Analiza porównawcza systemów motywacyjnych Starbucks Corporation i Cristinas Restaurant
Autorzy:
Gaworska, Justyna
Słowa kluczowe:
motivating employees, motivation, human resources management
motywacja, motywowanie pracowników, zarządzanie zasobami ludzkimi
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca ma na celu porównanie sposobów motywowania pracowników w małej firmie lokalnej oraz korporacji. Tematyka pracy porusza kwestię sposobów zarządzania firmą w XXI wieku, kiedy to pracownicy stają się postrzegani jako jeden z najważniejszych zasobów firmy, który przyczynia się do sukcesu przedsiębiorstwa jako całości. Przedstawiono wybrane teorie motywacji oraz ich zastosowanie w procesie motywowania pracowników w przedsiębiorstwie, z uwzględnieniem konkretnych narzędzi, stosowanych przez menadżerów. Porównaniu poddano dwie amerykańskie firmy z branży gastronomicznej. W przypadku Starbucks Corporation źródłem informacji była literatura oraz liczne źródła internetowe. W części metodologicznej natomiast przeprowadzono badania – kwestionariusz ankiety oraz obserwację niejawną wśród pracowników firmy Cristina’s Restaurant. W pracy zwrócono szczególną uwagę na różnice w sposobie motywowania pracowników, wynikające z różnicy w wielkości przedsiębiorstw. Zaproponowano wdrożenie w Cristina’s Restaurant kilku metod stosowanych przez Starbucks Corporation, które mogłyby usprawnić pracę i polepszyć wyniki, jednocześnie zachowując wszelkie atuty małej firmy lokalnej.

The purpose of this thesis is to compare ways of motivating employees in a small, local company and a corporation. The topic covers methods of management, especially treating employees as one of the most valuable resorces of a company which contributes to company’s success. There are presented different tools of motivating, used my managers. The comparison itself concerns two American companies from food and beverage industry. Sources of information about Starbucks Corporation include literature and numerous websites. On the other hand the methodological part is about Cristina’s Restaurant, where a questionnaire along with an observation were conducted.Close attention is paid to differences in ways of motivating employees in companies of a different size. In the end there are some changes suggested to imply at Cristina’s Restaurant, in terms of motivating employees, that could make work more efficient and the company itself more successful. The suggestions of changes were inspired by motivation tools used at Starbucks Corporation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies