Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of the use the social media in creating the images of Polish political parties

Tytuł:
Analysis of the use the social media in creating the images of Polish political parties
Analiza wykorzystania serwisów social media w kreowaniu wizerunków partii politycznych w Polsce
Autorzy:
Rhein, Katarzyna
Słowa kluczowe:
media społecznościowe, marketing polityczny, polityka, partie polityczne, komunikacja społeczna
social media, political marketing, politics, political parties, social communication
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main research goal of this study was the diagnosis how political parties and politicians use social media feeds to create their own image in the network. The analysis of political parties profiles on Facebook and the politicians official accounts on Twitter allowed to evaluate their activity and let to the evaluation of interaction with the electorate through the comments. In comparative analysis has been used Kipling formula, which allowed for a comparison the rhetoric each of the party.

Głównym celem badawczym niniejszego studium była diagnoza tego w jaki sposób partie polityczne i politycy wykorzystują kanały social media do kreowania własnego wizerunku w sieci. Analiza profili partii politycznych na portalu Facebook oraz oficjalnych kont polityków na Twitterze pozwoliła na ocenę ich aktywności oraz ewaluację nawiązywanych za pomocą komentarzy interakcji z elektoratem. Pozwoliło to również na porównanie aktywności poszczególnych polityków w sieci wraz z oficjalnymi statystykami Sejmu RP dotyczącymi pracy deputowanych w parlamencie. Posty zostały przeanalizowane za pomocą schematu Kiplinga, co umożliwiło również porównanie ich między sobą, a co za tym idzie zidentyfikowanie różnic w retoryce przedstawicieli poszczególnych ugrupowań. Ostatnim elementem, który został poddany analizie był związek pomiędzy aktywnością w sieci poszczególnych partii politycznych i ich przedstawicieli, a poparciem tych ugrupowań w aktualnych sondażach.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies