Tytuł pozycji:
Managing film franchise in The Walt Disney Company
- Tytuł:
-
Managing film franchise in The Walt Disney Company
Zarządzanie franczyzą filmową w firmie The Walt Disney Company
- Autorzy:
-
Cichońska, Dorota
- Słowa kluczowe:
-
Franczyza filmowa, The Walt Disney Company, Walt Disney, Marvel, The Avengers, Księżniczki Disneya, marketing filmowy, Gwiezdne Wojny, George Lucas, blockbuster, rynek filmowy, nerd, własność intelektualna
Film franchise, The Walt Disney Company, Walt Disney, Marvel, The Avengers, Disney Princess, film marketing, Star Wars, George Lucas, blockbuster, film industry, geek, intellectual property
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Film franchises are now an important part of the American film industry. The Walt Disney Company bases its position on the market on this type of productions that are part of the intellectual property aimed to bring long-term profits. On the basis of this company's work I try to describe the methods of managing franchises, what they are, and how they are promoted.
Franczyzy filmowe stanowią obecnie istotną część amerykańskiego przemysłu filmowego. Koncern mediowy The Walt Disney Company i sama wytwórnia opiera swoją pozycję na rynku właśnie na tego typu produkcjach, będących częścią własności intelektualnej mającej przynosić długofalowe zyski. Na podstawie wspomnianej firmy w pracy staram się opisać metody zarządzania franczyzami, przedstawiam czym one są, oraz jak są promowane.