Tytuł pozycji:
Analiza środków perswazji w wybranych serwisach informacyjnych
- Tytuł:
-
Analiza środków perswazji w wybranych serwisach informacyjnych
The analysis of means of persuasion in selected tv news
- Autorzy:
-
Łopuszańska, Anna
- Słowa kluczowe:
-
perswazja, hard news, soft news, infotainment, mechanizm dysonansu poznawczego, serwis informacyjny, społeczeństwo medialne
persuasion, hard news, soft news, infotainment, mechanism of cognitive dissonance, television news service, social media
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The thesis is an analysis of three television news: "Fakty," "Teleexpress" and "Panorama", in terms of means of persuasion.The thesis consists of two parts: theoretical and analytical. The first part is divided into two chapters. In the first chapter the author cites the story of the rise of television in Poland, defines what the television news service is and describes in details the three selected research information services.The second chapter is devoted to elaboration on the objectivity of the media. Then the author describes social media, defines the concept of persuasion, and focuses on the description of the mechanism of cognitive dissonance in the context of the content transmitted by the media. In addition, in the second chapter the author raises issues related to risks arising from infotainment of the content and defines its phenomenon as well as soft and hard news.The third chapter is the part of the analysis, which the author begins with the methodological assumptions. This chapter is devoted to a detailed analysis of the three television news in terms of the use of persuasion.
Praca jest analizą trzech telewizyjnych serwisów informacyjnych: „Faktów”, „Teleexpressu” i „Panoramy”, pod względem stosowanych w nich środków perswazji. Praca składa się z dwóch części: teoretycznej i analitycznej. Część pierwsza podzielona jest na dwa rozdziały. W pierwszym rozdziale autorka przytacza historię powstania telewizji w Polsce, definiuje, czym jest telewizyjny serwis informacyjny oraz dokładnie opisuje trzy wybrane do badań serwisy informacyjne. Rozdział drugi poświęcony jest rozważaniom dotyczącym obiektywizmu medialnego. Następnie autorka opisuje społeczeństwo medialne, definiuje pojęcie perswazji, oraz skupia się na opisie mechanizmu dysonansu poznawczego w kontekście treści przekazywanych przez środki masowego przekazu. Ponadto w rozdziale drugim autorka porusza kwestie związane z zagrożeniami wynikającymi z urozrywkowienia treści oraz definiuje zjawisko infotainmentu, soft i hard news. Rozdział trzeci jest częścią analityczną, którą autorka rozpoczyna od założeń metodologicznych. Rozdział ten poświęcony jest szczegółowej analizie trzech telewizyjnych serwisów informacyjnych pod względem stosowania środków perswazji.