Tytuł pozycji:
Zarządzanie rynkiem e-booków w Polsce
The purpose of this thesis was to investigate the condition of the e-book market in Poland. First, the development and current situation of book and e-book market were presented. E-book market was described in the context of functioning as the part of the media market. E-books were described based on their specific attributes and the possible ways of reading them by using e-book readers and other devices. Then, the results of survey research conducted on group of 1716 readers were presented as well as other studies including interviews and analysis of offer in the examined market. The summary of carried out studies was presented with SWOT analysis.
Celem pracy było zbadanie stanu rynku e-booków w Polsce. W pracy przedstawiono rozwój oraz obecną kondycję rynku książki oraz e-booków w Polsce. Rynek e-booków opisany został w kontekście funkcjonowania jako część rynku mediów. E-booki scharakteryzowano na podstawie ich swoistych właściwości oraz pod kątem metod ich odbioru za pomocą czytników i innych urządzeń. Zaprezentowano także wyniki ankietowych badań własnych przeprowadzonych na grupie 1716 czytelników oraz innych badań obejmujących wywiady oraz analizę oferty podmiotów funkcjonujących na badanym rynku. Podsumowaniem przeprowadzonych rozważań było stworzenie analizy SWOT.