Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena wdrożonego systemu zarządzania jakością na przykładzie Zakładu Automatyki Przemysłowej

Tytuł:
Ocena wdrożonego systemu zarządzania jakością na przykładzie Zakładu Automatyki Przemysłowej
Evaluation of quality management system on the example of the Zakład Automatyki Przemysłowej
Autorzy:
Grzybowska, Anna
Słowa kluczowe:
kryteria – ocena – samoocena – skuteczność – system zarządzania jakością
criteria – effectiveness – established – self-evaluation – Quality management system
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem tej pracy jest ocena wdrożonego systemu zarządzania jakością w przedsiębiorstwie produkcyjnym, na podstawie przyjętych kryteriów. Autorka skupia się przede wszystkim na aspektach ekonomiczno-finansowych następstw wdrożenia systemu zarządzania jakością w firmie. Ponadto, w pracy podjęto próbę zbadania oddziaływania funkcjonującego systemu na interesariuszy zewnętrznych i wewnętrznych organizacji. Przeprowadzono w tym celu badania ankietowe, którego wyniki dały obraz przedsiębiorstwa, gdzie zależności takie jak komunikacja między Klientami, pracownikami i kierownictwem przebiega w sposób prawidłowy. Dodatkowo, organizacja poddana została samoocenie według standardów normy ISO 9004. Wynika z niej, iż organizacja znajduje się na początku drogi do doskonalenia swojego systemu zarządzania jakością. Oceny skuteczności funkcjonowania wdrożonego systemu zarządzania jakością dokonano również na podstawie audytów. Analizie poddano również cele jakościowe, reklamacje oraz procesy przebiegające w firmie, gdzie posłużono się metodami statystycznej kontroli.

The aim of this study is to assess the quality management system in the production company, on the basis of established criteria. The author focuses primarily on aspects of economic and financial consequences of the implementation of the quality management system in the company. In addition, the study attempts to examine the impact on the functioning of the system of internal and external stakeholders of the organization. Was carried out for this purpose a survey, the results of which gave the company an image, depending on where such as communication between customers, employees and management is carried out in a proper manner.In addition, the organization has undergone a self-evaluation by the standards of ISO 9004. It shows that the organization is at the beginning of the road to improve its quality management system. Evaluate the effectiveness of the implemented quality management system were also made on the basis of audits. We analyzed the quality objectives, complaints and processes running in the company, where it was used statistical methods of control.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies