Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Motivating as part of the management on the example of companies from the private and public sector - comparative analysis

Tytuł:
Motivating as part of the management on the example of companies from the private and public sector - comparative analysis
Motywowanie jako element zarządzania na przykładzie firm z sektora prywatnego i publicznego – analiza porównawcza.
Autorzy:
Sieradzka, Martyna
Słowa kluczowe:
motivating, management, public sector, private sector,
motywowanie, zarządzanie, sektor publiczny, sektor prywatny
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This master thesis is an attempt to show how the system looks to motivate, as an element of management, both in the public and private sectors. The aim of this study was to demonstrate the potential differences between the systems of motivation used in these two sectors - differences in effectiveness, types of motivators and expectations and the needs of employees. The method of research was the method of interview technique using a questionnaire, which was attended by public employees and private workers. The research was personal feelings about the policy incentive and its potential effects. The study gave a clear answer that the public sector is less efficient in terms of motivation, and the needs of both groups are very similar - they are characterized by the supremacy of incentives assets over the material.

Niniejsza praca jest próbą ukazania tego, jak wygląda system motywowania, jako element zarządzania, zarówno w sektorze publicznym jak i prywatnym. Celem pracy była wykazanie potencjalnych różnic pomiędzy systemami motywowania stosowanych w tych dwóch sektorach – różnice dotyczące skuteczności, rodzajów motywatorów oraz oczekiwań i potrzeb pracowników. Metodą badań była metoda wywiadu przy użyciu techniki kwestionariusza ankietowego, w której wzięli udział pracownicy publiczni oraz pracownicy prywatni. Przedmiotem badań były indywidualne odczucia na temat polityki motywacyjnej oraz jej potencjalne efekty. Badania dały jednoznaczną odpowiedź, iż publiczny sektor jest mniej efektywny w kontekście motywacji, natomiast potrzeby obu grup są do siebie bardzo podobne – cechuje je wyższość bodźców niematerialnych nad materialnymi.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies