Tytuł pozycji:
Incentive Travel in Poland on the Example of Nautica Incentive LLC
Ludzie stanowią współcześnie najważniejszy zasób każdej organizacji. Dlatego niezwykle ważną rolę w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem odgrywa motywowanie pracowników. Dla skutecznego motywowania niezbędnym jest stosowanie różnorodnych narzędzi motywacyjnych, odpowiednio dobranych do potrzeb każdego pracownika. Jednym z efektywnych i coraz popularniejszych narzędzi motywacyjnych jest incentive travel.Niniejsza praca magisterska poświęcona została branży incentive travel w Polsce. Cel główny pracy to dokładne zbadanie i analiza działalności polskiego organizatora incentive travel. Cele szczegółowe: charakterystyka branży incentive travel w Polsce z identyfikacją wyzwań dla organizatora turystyki motywacyjnej, a także dokładne zbadanie działań organizatora wobec zidentyfikowanych wyzwań. Zastosowano jakościową metodę badawczą opartą na indywidualnym studium przypadku. Obiektem badawczym była krakowska firma Nautica Incentive Sp. z o.o. Cel główny i szczegółowe pracy zostały osiągnięte za pomocą wywiadów z prezesem i pracownikami firmy, obserwacji uczestniczącej w postaci odbytego w firmie stażu oraz analizy licznych dokumentów i artefaktów firmy. Zidentyfikowano wyzwania w postaci rosnącej konkurencji, wymagającego klienta o niskim budżecie, specyficzności uczestników wyjazdu oraz czynników zewnętrznych. Zbadano działania firmy wobec wyzwań pod kątem oferowanych produktów, polityki zewnętrznej i wewnętrznej firmy i wydzielono z nich najbardziej skuteczne i nieskuteczne.
Nowadays people are the most important resource of any organization. Therefore motivating employees plays an extremely important role in the management of a modern enterprise. To effectively motivate it is necessary to use a variety of motivational tools, appropriately matched to the needs of each employee. One of effective and increasingly popular motivational tools is the incentive travel.This thesis was devoted to the incentive travel industry in Poland. The main objective of the work is a thorough exploration and analysis of the Polish incentive travel organizer activity. Specific objectives are: the characteristics of the incentive travel industry in Poland with the identification of challenges for the incentive travel organizer, as well as a detail exploration of the organizer activity to face the identified challenges. A qualitative research method based on the individual case study was used. The object of the research was Krakow-based company Nautica Incentive LLC. The main and specific objectives have been accomplished through interviews with the president and employees of the company, participant observation in the form of internship and analysis of many documents and artifacts of the company. It has been identified challenges in the form of increased competition, demanding customers with low budgets, the specificity of the trip participants and external factors. It also has been examined the company's activities to face the challenges in terms of products offered, internal and external policies of the company and there have been separated the most effective and ineffective of them.