Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Intercultural competence of Limanowa teachers in the education of Roma children

Tytuł:
Intercultural competence of Limanowa teachers in the education of Roma children
Kompetencje międzykulturowe nauczycieli z Limanowej w zakresie edukacji dzieci romskich
Autorzy:
Smoleń, Agnieszka
Słowa kluczowe:
Słowa klucze: kompetencje międzykulturowe, Romowie, nauczyciele, edukacja dzieci romskich,
Keywords: intercultural competence, Roma, teachers, education Roma children
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This master thesis is a source of information on the competence of teachers in Limanowa in the education of Roma children. The inspiration to write this came from the environment in which I lived. Many times I wondered why is it so hard to find a common language between the Roma minority and other residents of Limanowa. The phenomenon of intercultural competences, which I came in contact with throughout the duration of studying for my master's allowed me to gain more in depth knowledge of the problem.The work consists of three chapters. The first chapter captures the theme of the phenomenon of intercultural competences and describes the social, political and economical challenges faced by Roma children living in areas of the Republic. The second chapter emphasises the methodology and research, which highlights issues of the object and purpose of the research, methods, techniques and research tool as well as a short description of the course of study. The research work of teachers are statements about their own intercultural competence. The main aim of this work is an attempt to depict the intercultural competence of teachers working every day with Roma children. The third chapter is devoted to the analysis of the results from this research. The study has covered 38 teachers who have extensive experience. The work ends with a summary containing the conclusions drawn on the basis of research results.

Niniejsza praca stanowi źródło informacji na temat kompetencji nauczycieli z Limanowej w zakresie edukacji dzieci romskich. Inspiracją do jej napisania było środowisko, w którym zamieszkiwałam. Niejednokrotnie zastanawiałam się, dlaczego tak ciężko jest znaleźć wspólny język pomiędzy mniejszością romską a pozostałymi mieszkańcami Limanowej. Zjawisko kompetencji międzykulturowych, z którymi zetknęłam się na studiach magisterskich, pozwoliło mi na głębsze przestudiowanie tego problemu. Praca składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy porusza tematykę fenomenu kompetencji międzykulturowych oraz opisuje sytuację społeczno - polityczno - ekonomiczną Romów zamieszkujących tereny Rzeczypospolitej. Rozdział drugi dotyczy metodologii badań własnych, gdzie została przedstawiona problematyka przedmiotu i celu badań, metody, techniki i narzędzie badawcze oraz krótka charakterystyka przebiegu badań. Przedmiotem badań w pracy są deklaracje nauczycieli na temat ich własnych kompetencji międzykulturowych. Głównym celem pracy jest próba zobrazowania kompetencji międzykulturowych nauczycieli pracujących na co dzień z dziećmi romskimi. Rozdział trzeci został poświęcony analizie wyników badań własnych. Badaniem zostało objętych 38 nauczycieli, którzy posiadają duże doświadczenie zawodowe. Pracę kończy podsumowaniem zawierającym wnioski opracowane na podstawie wyników badań.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies