Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Creation of the Political Image Through the Mass Media

Głównym celem pracy było przedstawienie modelu kreowania wizerunku polityka w mediach masowych. W pracy przedstawiłem metody i techniki wykorzystywane do stworzenia odpowiedniego obrazu kandydata, wypromowania jego osoby, wyróżnienia go z pośród rywali tak, aby, w efekcie końcowym uzyskał maksymalną ilość głosów. Praca składa się z czterech części. W rozdziale pierwszym omówiłem historię powstania i rozwoju marketingu politycznego, ponadto przedstawiłem definicję i cechy szczególne marketingu politycznego. W drugiej części pracy zwróciłem uwagę na to, jak media masowe kształtują świadomość wyborców. Jak potrafią manipulować czytelnikami lub widzami poprzez świadome lub nie do końca sprawdzone. Szczegółowo opisałem na czym polega określenie mediów jako ,,czwartej władzy ",uzasadniłem, że nazwa ta nie jest bezpodstawna, dowiodłem, że mechanizmy użyte przez środki masowego przekazu mają decydujący wpływ na preferencje wyborcze. Rozdział trzeci przedstawia wizerunek polityka, jako produkt polityczny, oraz jego kreowanie na lidera politycznego. W części tej zdecydowałem się opisać postać bliżej dotąd nieznanego (szerzej opinii publicznej) polityka Andrzeja Dudy, który w krótkim czasie stał się jedną z najważniejszych osób w państwie.Ostatni Rozdział pracy poświęcony jest złej stronie marketingu politycznego, czyli kampanii negatywnej zwanej także ,,czarnym PR". Pokazałem jak przedstawienie opinii publicznej w złym świetle konkurenta, ma negatywny wpływ na jego szanse wyborcze, zwróciłem uwagę jak przeciwnicy polityczni prześcigają się w poniżaniu swoich rywali. Niestety przedstawianie własnych programów wyborczych zaczyna być drugoplanowe, natomiast priorytetem stało się pokazanie konkurenta politycznego w złym świetle przed oczami opinii publicznej.

The main theme of the work is a discussion of a model for the creation of a political image through the mass media. In the work I explore the methods and techniques used to establish the desired posture for the candidate, the enhancement of his/her persona, their differentiation from rivals; all with the goal of securing the maximum number of votes. The thesis consists of four parts.The first chapter of the work concentrates on the history and evolution of political marketing. It defines the term “political marketing” and outlines its unique features.The second part of the thesis is an outline of the methodology used in the mass media to shape the voter and influence their electoral decision. It discusses the ways that media is used to manipulate the reader or viewer on a conscious and subconscious level. I detailed the meaning of the term “the fourth estate” explaining that the term is not without currency in as much as mass media often has a deciding influence on voter preference.Chapter three deals with the politician as a political product as well as his/her elevation to the role of political leader. In this chapter I decided to concentrate on the figure of the previously little known politician Andzej Duda and his metamorphosis into a key national figure.The final part of the work is dedicated to a discussion of the concept of negative political marketing. It details how public opinion is moulded through negative content in an effort to undermine a rivals image and their potential for electoral success. Increasingly political operatives fight an intense battle to diminish competition through negative framing. Unfortunately the presentation of a positive political platform is currently often taking second place to a negative illumination of an opponent.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies