Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategie komunikacyjne Unii Europejskiej w dziedzinie zdrowia

Tytuł:
Strategie komunikacyjne Unii Europejskiej w dziedzinie zdrowia
Health communication strategies of the European Union
Autorzy:
Winiarska-Brodowska, Małgorzata
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
communication strategies
Unia Europejska
kampanie prozdrowotne
strategie komunikacyjne
public health campaigns
health
zdrowie
European Union
Język:
polski
ISBN, ISSN:
05550025
Prawa:
Dozwolony użytek utworów chronionych
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
Linki:
http://www.ejournals.eu/Zeszyty-Prasoznawcze/2015/2-(222)/art/6054/  Link otwiera się w nowym oknie
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/21667  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Zdrowie publiczne jest jednym z priorytetów Unii Europejskiej. Instytucje UE uzupełniają oraz wspomagają państwa członkowskie w działaniach na rzecz ochrony i poprawy zdrowia. Działania prozdrowotne mają szczególne znaczenie dla współczesnego społeczeństwa europejskiego, dlatego też dokonano analizy unijnych strategii komunikacyjnych w tym zakresie kierowanych do obywateli UE. Jako przykład kampanii prozdrowotnej o zasięgu unijnym zaprezentowano Europejski Dzień Wiedzy o Antybiotykach. Rozważaniom poddano rolę prasy, radia i telewizji, a ponadto znaczenie nowych mediów w strategiach komunikacyjnych UE dotyczących zdrowia, wzmocnienie pozycji oraz zwiększenie aktywności obywateli (w szczególności zaangażowanie w komunikację o zdrowiu), a także edukację zdrowotną.

Public health is one of the priorities of the European Union. The EU institutions complement and encourage the member states to take action for protecting and improving health. Promotion of health is of particular importance for contemporary European society and for that reason the EU health communication strategies, directed to the EU citizens, were analyzed. The European Antibiotic Awareness Day was presented as an example of a public health campaign conducted in the EU. The study explores: the role of press, radio and television and the significance of new media in the EU communication strategies concerning health; the citizen empowerment and the activity enhancement (especially engaging the patient in health communication); as well as health education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies