Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Public image of President Andrzej Duda in the opinions of Internet users on 'Facebook' social networking site

Tytuł:
Public image of President Andrzej Duda in the opinions of Internet users on 'Facebook' social networking site
Wizerunek prezydenta Andrzeja Dudy w wypowiedziach internautów na portalu społecznościowym „Facebook”
Autorzy:
Kowal, Maria
Słowa kluczowe:
LINGUISTIC PICTURE OF THE WORLD – PRESIDENT – SOCIAL MEDIA – FACEBOOK
JĘZYKOWY OBRAZ ŚWIATA – PREZYDENT – SOCIAL MEDIA – FACEBOOK
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this thesis was the choose of linguistic units, which were used to reconstruct the picture of president Andrzej Duda on 'Facebook' social networking site. The study involved two funpage established through this portal – ‘Andrzej Duda’ and ‘Typowy Andzrej’. The material was collected throughout the first year of his presid.The work consists of five chapters. The first one is characterising the language on the Internet. It describes the basic characteristics of speech placed in the network and how new technologies have contributed to the evolution of language. The second chapter was devoted to the specifics of the functioning of the social networking site Facebook. They were described tools by which operates this medium. The third chapter in the first part of the approaching figure of the President of Poland Andrzej Duda. The second part of this chapter presents groups of expressions consisting of the image of politician. The fourth chapter provides a detailed analysis of the accumulated expressions. In the last chapter is a complement to analysis using memes coming from the ‘Typowy Andrzej’.

Celem niniejszej pracy magisterskiej było wyodrębnienie jednostek językowych, które następnie posłużyły do zrekonstruowania obrazu prezydenta Andrzeja Dudy na portalu społecznościowym Facebook. Badania dotyczyły dwóch fanpage’ów założonych za pośrednictwem tego medium – „Andrzej Duda” oraz „Typowy Andrzej”. Materiał gromadzony był przez cały pierwszy rok prezydentury. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy z nich charakteryzuje język w Internecie. Zostały w nim opisane podstawowe cechy wypowiedzi umieszczanych w sieci oraz to, w jaki sposób nowe technologie przyczyniły się do ewolucji języka. Drugi rozdział poświęcony został specyfice funkcjonowania portalu społecznościowego Facebook. Scharakteryzowane zostały w nim narzędzia, za pomocą których funkcjonuje to medium. Rozdział trzeci w pierwszej części przybliża sylwetkę prezydenta RP Andrzeja Dudy. W drugiej zaś zaprezentowane zostały grupy wyrażeń tworzące tzw. makropola składające się na obraz polityka. Czwarty rozdział stanowi szczegółową analizę nagromadzonych wyrażeń. Ostatni zaś to uzupełnienie analizy z wykorzystaniem memów pochodzących ze strony „Typowy Andrzej”.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies